مشهد/ یک کارشناس قضایی مواد مخدر:

نجات جامعه از چنگال اعتیاد با اجرای قوی قانون میسر می شود

کارشناس قضایی مواد مخدر خراسان رضوی گفت: برخورد نرم قوانین قضایی با عوامل و تولیدکنندگان مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر صنعتی باعث افزایش تعداد معتادان و آلودگی فضای جامعه به افیون اعتیاد شده است.

قاضی حسن سلطانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: از سال 82 تا 88 قوانین و مجازات مربوط به مواد مخدر صنعتی و به ویژه شیشه در بخش های تولید، نگهداری، خرید و فروش، قاچاق و مصرف مواد آمفتامین و مت آمفتامین ها به قدری ضعف داشت که موجب افزایش شدید تعداد معتادان و رونق کار تولیدکنندگان مواد مخدر و توزیع کنندگان گردید.

رئیس شعبه سه دادگاه انقلاب مشهد با اشاره به ماده 19 قانون مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: تا سال 84 نگاه علمی به درمان اعتیاد شیشه در قانون نشده بود و در خصوص برخورد با تولید و توزیع کنندگان مواد شیشه نیز مجازات ها خیلی در سطح پایین پیش بینی شده بود به طوریکه افرادی که از مواد مخدر روان گردان استفاده می کردند دو میلیون ریال جزای نقدی پرداخت و 74 ضربه شلاق می خوردند و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان با همین برخوردهای قضایی ضعیف تنبیه می شدند.

وی در ادامه افزود: در قانون سال 54 تدابیر شدید برای مقابله با آمفتامین ها پیش بینی شده بود که با داشتن 110 گرم شیشه فرد باید محکوم به اعدام شود از سال 89 با جهش بالای مجازات توزیع و تولیدکنندگان شیشه از 6 ماه حبس تا اعدام ارتقاء پیدا کرده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حرکت های خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و سازمان زندان ها راه اندازی اردوگاه کار درمانی چناران که قرار است با حضور وزیر بهداشت در چند ماه آینده افتتاح شود را یک حرکت مثبت در راستای افزایش پیشگیری از اعتیاد در مشهد و به ویژه خراسان رضوی دانست. /س

برچسب ها: اعتیاد ، جامعه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.