دادگاهي در اوکراين بار ديگر محاکمه يوليا تيموشنکو نخست وزير پيشين اين کشور را به اتهام تقلب مالياتي به تعويق انداخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دادگاهي در اوکراين دوشنبه بار ديگر محاکمه يوليا تيموشنکو نخست وزير پيشين اين کشور را به اتهام تقلب مالياتي به تعويق انداخت.
تيموشنکو به سبب بيماري نتوانست در جلسه محاکمه شرکت کند.

قاضي کاستيانتين سادوفسکي اعلام کرد:« دادگاه، بررسي اين پرونده را در غياب متهم غير ممکن دانست و جلسه آينده را براي سي و يکم ژوئيه تعيين کرد.»قاضي گفت يک گروه کارشناسي پرونده در عين حال نتيجه گيري کرده است که يوليا تيموشنکو اکنون در وضعي قرار دارد که بتواند در محاکمه خود شرکت کند.

به اين ترتيب، وي تلويحا گفت متهم احتمالا در جلسه آينده دادگاه شرکت خواهد کرد.يوليا تيموشنکو در ماه مه از زندان خارکيف به سبب فتق ديسک کمر به بيمارستان دولتي اين شهر منتقل شده بود.

 تيموشنکو که از اوت زنداني است ، ماه اکتبر در دادگاه به سبب سوء استفاده از قدرت در زمان امضاي قرارداد گازي با روسيه محکوم شد.

تيموشنکو در اين پرونده جديد به سبب تقلب مالياتي و اختلاس محاکمه مي شود. موضوعات اين پرونده به دهه هزار و نهصد و نود باز مي گردد.نام تيموشنکو همچنين به عنوان شاهد در پرونده قتل يعني شاهد قتل يکي از نمايندگان در سال هزار و نهصد و نود و شش، مطرح است.    
              
پيگردهاي قضايي عليه اين مخالفان حکومت اوکراين موجب بحران بين اوکراين و اتحاديه اروپا شده است .کشورهاي اروپايي پيگرد قضايي تيموشنکو را با انگيزه هاي سياسي مي دانند و خواستار آزادي او هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار