پژوهشگران اعلام کردند افراد در حال رشد و بزرگسالان براي حفظ سلامت بايد مواد غذايي حاوي آهن را در برنامه غذايي روزانه جاي دهند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  هانس يورگن ننتويچ يکي از اعضاي هيات مديره انجمن تخصصي طب کودکان و جوانان آلمان، بسياري از مراحل سوخت و ساز بدن که در رساندن خون و اکسيژن به اندامها موثرند، به آهن وابسته هستند.
وي در ادامه تصريح کرد پزشکان عموما با آزمايش خون کمبود آهن را تشخيص مي دهند، اما رنگ پريدگي پوست، احساس خستگي، بي اشتهايي، ناخنهاي شکننده، ريزش مو، خشکي و ترک در پوست گوشه لبها و ترک در لبها همگي مي توانند از نشانه هاي کمبود آهن در بدن باشند.
ننتويچ افزود کمبود آهن همچنين بدن را در برابر عفونتها تضعيف مي کند و به عملکرد مغز نيز آسيب مي رساند.
ننتويچ با اشاره به اين که با تغيير برنامه غذايي مي توان آهن مورد نياز بدن را تامين کرد، افزود گوشت، سبزيجات با برگ سبز، چغندر قرمز، شاهي، تخم مرغ، ماهي، غلات، بنشن و دانه هاي آجيلي داراي مقادير زيادي آهن هستند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، افرادي که در بزرگسالي به گياهخواري روي مي آورند و يا افرادي که بيش از اندازه از غذاهاي آماده استفاده مي کنند و برنامه غذايي نامتعادل دارند، بيشتر از سايرين در معرض کمبود آهن هستند./ع
برچسب ها: مواد ، غذایی ، سوخت ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار