يکي از ويژگي‌هاي اصلي اين برنامه اين است که شما مي‌توانيد به صورت همزمان طراحي خود را به صورت دو بعدي و سه‌بعدي داشته باشيد و در واقع لازم نيست تا براي اين کار دو پروژه به صورت کاملا جدا تعريف کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، يکي از رشته‌هايي که امروزه مورد توجه دانشجويان و ديگر افراد جامعه قرار گرفته است، طراحي ساختمان است. با توجه به اين نکته که در حال حاضر فناوري‌هاي نوين به ما کمک کرده‌اند تا امکانات زيادي براي طراحي يک ساختمان در اختيار داشته باشيم علاقه‌مندي به اين دسته از کارها بسيار بيشتر از گذشته شده است.

این بار قصد داريم تا نرم‌افزاري را به شما معرفي کنيم تا بتوانيد با استفاده از آن به طراحي دو بعدي يا سه‌بعدي انواع ساختمان‌ها بپردازيد. اين نـرم‌افزار Graphisoft ArchiCAD نام دارد و مورد تاييد بسياري از کارشناسان و اساتيدي است که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند.

در مورد اين برنامه بايد گفت که تاريخچه آن به سال 1982 ميلادي برمي‌گردد و جالب است بدانيد که اولين نسخه آن به رايانه‌هاي مکينتاش اپل اختصاص داشته است. اين نرم‌افزار در حقيقت اولين برنامه طراحي شده براي رايانه‌هاي شخصي مي‌باشد که امکان طراحي‌هاي دو بعدي و سه‌بعدي را در اختيار کاربرانش قرار مي‌دهد.

شايد شما هم فکر کنيد که امروزه بسياري از مهندسان ساختمان براي انجام طراحـي‌هـاي خـود از نرم‌افـزارهايي مانند اتـوکد و 3D Max مکس استفاده مي‌کنند ولي بايد بدانيد که هيچ کدام از اين برنامه‌ها به صورت اختصاصي براي طراحي يک ساختمان در نظر گرفته نشده‌اند و به همين علت مراحل انجام کار از طريق آن‌ها بسيار سخت و طولاني خواهد بود.

به عنوان نمونه مي‌توان به اين مورد اشاره کرد که در اين برنامه بعد از اين که يک پروژه دو بعدي ايجاد مي‌کنيد به صورت خودکار حجم سه‌بعدي آن نيز ساخته مي‌شود در صورتي که در نرم‌افزارهاي ديگر مانند اتوکد اين امکان وجود ندارد.

در اين نرم‌افزار گزينه‌هايي مانند ديوار، سقف، در و پنجره به صورت آماده در محيط برنامه وجود دارد و شما تنها با يک کليک مي‌توانيد شيء مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از اين که اندازه‌هاي دلخواه‌تان را وارد پروژه مي‌کنيد، از آن شيء در اندازه مناسب استفاده کنيد. در اين برنامه شما مي‌توانيد يک ساختمان کامل را طراحي کرده و نتيجه کارتان را به صورت‌هاي مختلفي مانند برش از يک قسمت، ديد سه‌بعدي در طول شبانه‌روز مشاهده کنيد. از توانايي‌هاي ديگر اين برنامه مي‌توان به داشتن فهرست کامل و همراه با جزئيات مشخصات اجزاي يک ساختمان اشاره کرد.

همچنين شما با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد موقعيت ساختمان مورد نظر خود را از جنبه‌هاي گوناگوني مانند زواياي تابش نور خورشيد بررسي کنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد ساختمان خود را در طول ساعات مشخصي از شبانه‌روز براي طراحي بخش نورپردازي تحليل کنيد. اين نرم‌افزار هيچ گونه محدوديتي را از نظر اندازه، تعداد طبقات و ديگر مشخصات يک ساختمان در مقابل شما قرار نمي‌دهد.

همچنين يکي از ويژگي‌هاي اصلي اين برنامه اين است که شما مي‌توانيد به صورت همزمان طراحي خود را به صورت دو بعدي و سه‌بعدي داشته باشيد و در واقع لازم نيست تا براي اين کار دو پروژه به صورت کاملا جدا تعريف کنيد.

همچنين اين امکان در اختيار شما گذاشته مي‌شود که دکوراسيون داخلي خود را با استفاده از اشياء آماده‌اي که در محيط برنامه وجود دارد طراحي کنيد. اين برنامه را مي‌توانيد از نشاني

http://www.graphisoft.com/support/archicad/downloads دانلود کرده و با به کارگيري آن چند نرم‌افزار قدرتمند را در قالب يک برنامه داشته باشيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار