سامانه جديد ارائه و پرداخت الکترونيکي قبوض برق با شماره تلفن 1521 راه اندازي شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، غلامرضا خوش خلق معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير آمار مشترکان برق کشور را 27 ميليون مشترک اعلام کرد و گفت: مشترکان مي توانند قبوض برق خود را از طريق شماره 1521 به صورت الکترونيک پرداخت کنند.

خوش خلق درباره مزاياي اقتصادي پرداخت غيرحضوري قبوض، اظهار داشت: سالانه حدود 100 ميليون نسخه قبض برق در کشور صادر مي شود که با توجه به هزينه چهار هزار ريالي براي پرداخت حضوري هر قبض، مي توانيم با استفاده از اين سامانه 400 ميليارد ريال در سال از هزينه هاي اضافي صرفه جويي کنيم.

وي با اشاره به برخي از مزاياي عمومي استفاده از اين سامانه به كاهش تردد درون شهري، کاهش آلودگي هوا و کاهش مصرف سوخت هاي فسيلي و جلوگيري از صرف وقت مشتريان برق به ميزان 5700 سال براي پرداخت حضوري جهت رجوع به گيشه بانک ها و انتظار در صف پرداخت اشاره کرد.

وي گفت: اين سامانه با پشتيباني دفتر فناوري اطلاعات وزارت نيرو راه اندازي شده است و با همکاري شركت توانير و شركت هاي توزيع نيروي برق اجرا مي شود و كميته مرکزي با مشارکت نمايندگان وزارت نيرو، شرکت هاي آبفا و توانير بر اين سامانه نظارت کافي خواهند داشت.

معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير در باره مناطق اجراي اين سامانه اضافه کرد: در زمان حاضر اين سامانه با همکاري شركت‌هاي توزيع نيروي برق تهران فعال شده و در پنج كلان شهر كرج، اصفهان، تبريز، شيراز و مشهد نيز در حال پيگيري و اجرا است.

وي ابراز اميدواري کرد در آينده اي نزديک اين سامانه در سراسر کشور اجرايي شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
ما هم با این سامانه قبض برق را پرداخت نمودیم لیکن در به در دنبال این هستیم که ثابت نماییم این پرداخت انجام شده است.
آخرین اخبار