مطبوعات غرب بخش ديگري از حمايت هاي گسترده واشنگتن و لندن را از گروههاي تروريستي در سوريه آشکار کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ ارتش سوريه به تعقيب گروههاي مسلح ادامه مي دهد و توانسته است پس از مناطق الميدان و قابون بر منطقه مزه در دمشق کنترل پيدا کند.
شماري از کشته‌ها از مليت هاي مختلف عربي بودند.

براساس اين گزارش ، برخي مطبوعات غربي از کمکهاي آمريکا و انگليس به گروه هاي مسلح با حمايت برخي کشورهاي عربي از جمله عربستان سعودي پرده برداشتند .
کنترل ارتش سوريه بر بيشتر محله‌هاي دمشق به اين شهر اجازه داده است که بار ديگر نفس بکشد و به ترميم آثار درگيريها اقدام کند .

مدارک شناسايي افراد مسلحي که در درگيري عليه ارتش سوريه حضور داشتند نشان مي دهد که آنان از کشورهاي عربي از جمله اردن و مصر و تونس بودند . نيروهاي دولتي سوري به تعقيب افراد مسلح در چندين منطقه ادامه دادند.

در ادلب يک منبع گفت: به گروههاي تروريستي در سهل الروج تلفات سنگيني وارد شده است .
در تلکلخ و در ريف حمص نيز نيروهاي دولتي از ورود گروههاي مسلح به خاک سوريه از خاک لبنان جلوگيري کردند. آنها در تلاش بودند از منطقه البيره به سوريه سلاح وارد کنند اما نيروهاي سوري جلوي ورود سلاح را گرفتند و به اعضاي اين گروه تلفات سنگيني وارد کردند .

روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از مقامات آمريکايي فاش کرد ،  واشنگتن از طريق ماهواره هاي نظامي و دستگاههاي مراقبت از مواضع نظامي سوريه به اردن و ترکيه اطلاعات مي دهد . امان و آنکارا نيز با افراد مسلح در سوريه، همکاري بسيار نزديک دارند .

از طرف ديگر روزنامه انلگيسي ساندي اکسپرس به نقل از يک منبع در ارتش انگليس نوشت : شماري از نيروهاي سابق ويژه ارتش اين کشور در حال آموزش دادن به مخالفان سوري هستند و تاکتيکهاي نظامي و استفاده از سلاح و سامانه هاي مخابراتي را در عراق به مخالفان سوري آموزش مي دهند .
 جنگجوياني از مخالفان سوري هم اکنون در عربستان به سر مي برند و به آنها اصول فرماندهي نظامي آموزش داده مي شود .
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار