اگر مشتاق شنیدن خبرهای و رویدادهای جذاب هستید بسته نیمه اول مردادماه را تا انتها بخوانید.

امیر اله مانی کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:در شامگاه چارشنبه چهارم مرداد ماه هلال باریک ماه رمضان در کنار ستاره پر نور و سفید رنگ سماک اعزل قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت :در این مقارنه که با چشم غیر مسلح رویت می شود می توان ستاره سماک اعزل را کمی بالاتر از ماه رصد کرد و کمی بالاتر از این دو جرم زیبا سیاره زیبای زحل که به ارباب حلقه های منظومه شمسی معروف است نیز وجود دارد.

*****کره ماه به دیدار ستاره سرخ قلب العقرب می رود
نیما اسماعیلی کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در ادامه گفت:هشتم مرداد ماه در روز یکشنبه علاقمندان می توانند شاهد مقارنه زیبای قمر ماه و ستاره سرخ رنگ قلب العقرب در آسمان باشند.
وی تصریح کرد: این مقارنه با چشم غیر مسلح قابل رویت است و شما می توانید ستاره سرخ رنگ قلب العقرب را درقسمت پایینی قم ماه رصد کنید.

****غول منظومه شمسی به دیدار دبران می رود
امیر اله مانی عنوان کرد:در ساعت 3:30 بامداد همین روز سیاره غول پیکر منظومه مشسی مشتری به در چرخش مدار ی خود در صورت فلکی گاو با ستاره دبران دیدار خواهد کرد.
وی گفت: این مقارنه برای ناظران زمینی به شرط اینکه بتوانند در مکانی بدون آلودکی نوری قرار بگیرند با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است و با دوربین دوچشمی نیز می توانند این دو جرم زیبا را به خوبی رصد کنند.

****دوشیزه در آسمان طلوع کرده است
سعید حسین مردی کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در ادامه گفت: به وسیله ستارگان آسمان می توان شکلی را ترسیم کرد که به آن ها صورت فلکی می گویند و صورت فلکی سنبله یا دوشیزه یکی از آنها محسوب می شود.
وی افزود:این صورت فلکی تا انتهای فصل تابستان در آسمان باقی می ماند و مهمترین ستاره آ« ستاره سماک اعزل است که با چشم غیر مسلح نیز  در آسمان رویت می شود چون پانزدهمین ستاره پر نور در آسمان است.
حسین مردی شکل اصلی این صورت فلکی را یک چهار ضلعی که دارای دو دست و دو پا که در بالا و پایین آن قرار می گیرد دانست و عنوان کرد: در این فصل سالناظران زمینی می توانند درافق غربی و ارتفاع 30 درجه ای به دنبال آن باشند.

****قدیمی ترین کهکشان مارپیچی جهان کشف شد
ستاره شناسان برای اولین بار موفق به مشاهده یک کهکشان مارپیچی درجهان شدند که حدود سه میلیارد سال پس از انفجار بزرگ به وجود آمده و نور آن برای رسیدن به زمین مسافتی حدود7/10 میلیارد سال را طی می کند.
این کهکشان مارپیچی می تواند به ستاره شناسان در درک چگونگی شکل گیری کهکشان هایی مانند کهکشان راه شیری کمک کند./عط
برچسب ها: آسمان ، کهکشان ، مشتری ، ستارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار