مسئول ستاد اجرایی پزشک خانواده و سرپرست فرمانداری کاشمر گفت : اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری به منظور برقراری عدالت در مقوله سلامتی بر تمامی آحاد مردم جامعه و دسترسی سریع و به هنگام به خدمات بهداشتی و درمانی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مهدی محمودی در نخستین جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده این شهرستان با تاکید بر این که اجرای این پروژه ملی و عظیم در راستای ورود به نظام سلامت خانواده در کشور است افزود : قطعا پزشک خانواده در حلقه مفقوده نظام سلامت کشور می تواند نقش عمده ای ایفا کند و وجود نگرانی و دغدغه ها در زمان اجرای طرح به منزله اجرا شدن طرح به نحو شایسته است.

وی پروژه مسکن مهر ، طرح هدفمندی یارانه ها و طرح توسعه بخش کشاورزی را از اقدامات اساسی دولت های نهم و دهم عنوان کرد و اظهار داشت : طرح عظیم پزشک خانواده شهری در حقیقت یکی دیگر از اقدامات دولت در جهت دستیابی به سه عامل عدالت ، سلامت و بهداشت در جامعه است.

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به این که در این طرح 90 درصد برنامه در جهت امور بهداشتی و تنها 10 درصد در زمینه امور درمانی انجام می شود خاطر نشان کرد : امیدواریم با اجرای طرح پزشک خانواده فرهنگ بهداشت در جامعه نهادینه شود و شاهد ریشه کن شدن بسیاری از بیماری ها باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز با اشاره به نقش و جایگاه سلامتی در جامعه و اهتمام ویژه دولت و نظام در اجرای برنامه پزشک خانواده گفت : با اجرای این برنامه ملی ، شاهد دستاوردهای عظیم در جامعه خواهیم بود .

دکتر محمد جواد یزدانی با بیان این که تا کنون فضای قابل قبولی برای ارائه خدمت در بحث درمان نبود و مردم با پرداخت 54 درصد هزینه سلامت در کشور ، هزینه های زیادی را در این خصوص متحمل می شدند اظهار داشت : با توجه به این که در طول 30 سال گذشته تمام سیاست ها و اهداف این بوده که به نقطه ای برسیم تا مردم دسترسی بهتری به مسایل سلامت و بهداشت و درمان داشته باشند بنابر این قرار است این طرح با مشارکت همه سازمان ها و ادارات که به نوعی با بخش سلامت ارتباط دارند اجرایی شود.

درادامه جلسه هریک از اعضای ستاد بهبحث وتبادل نظر و ارائه راهکارهایی جهت اجرای هر چه دقیق تر و بهتربــرنامهپــزشک خـــانـــواده شهـــری درشهرستان کاشمر پرداختند.  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.