كارشناس مسائل سياسي و استاد دانشگاه گفت: با توجه به دشمني‌هاي گسترده با جمهوري اسلامي ايران به عنوان پيشگام بيداري اسلامي، منافقين در خط مقدم نيروهايي قرار مي‌گيرند كه براي مقابله با بيداري اسلامي در منطقه، منافع آمريكا را تامين مي كنند.

فروز رجايي‌فر، كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اهداف آمريكا از اسكان منافقين در كشورهاي مختلف منطقه، اظهار داشت: آمريكا در صدد است تا با سوء‌استفاده از فضاي بيداري اسلامي و امواج مطالبات مردمي در كشورهاي منطقه که براي دستيابي به حقوق سياسي – اجتماعي خود تلاش مي کنند و بخصوص با حمايت از اغتشاشات مخالفين مسلح در سوريه، از همه نيروهايي كه دراين زمينه ممكن است به عنوان منبعي براي آن محسوب شوند، استفاده كند.

اين استاد دانشگاه افزود:‌ اعضاي گروهك منافقين از همان ابتدا كه در ايران بودند، عليه انقلاب اسلامي، فعال شدند و بعد از فرار كردن به عراق، به عنوان شاخه‌اي از ارتش صدام عليه ايران در جنگ تحميلي، حضور داشتند، لذا دشمني‌ آنها با انقلاب اسلامي و هويت آن،‌اثبات شده است.

وي تصريح كرد:‌با توجه به دشمني‌هاي گسترده منافقين با جمهوري اسلامي ايران كه پيشگام جريان بيداري اسلامي است و عدم سازش مردم منطقه با حكام خائن و دست‌نشانده، منافقين در خط مقدم نيروهايي قرار مي‌گيرند كه براي مقابله با بيداري اسلامي، بايد منافع آمريكا را در منطقه تامين كنند.

رجايي فر با اشاره به اينكه اسكان منافقين در هر كشوري، به عنوان پشتوانه اهداف آمريكا در آن كشور محسوب مي‌شود، گفت: به احتمال بسيار زياد در شرايط خاصي كه سوريه درگير آن است، اسكان منافقين در كشورهاي همسايه آن مانند اردن، عراق و ساير كشورها، نمي‌تواند بدون هدف انجام شده باشد و مربوط به مسائل داخلي سوريه است تا عليه اين كشور از منافقين استفاده كنند.

اين استاد دانشگاه درباره تبعات اسكان و حمايت از منافقين براي كشورهاي ميزبان آنها اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بدون اينكه وارد تنازع سخت‌افزاري با اين كشورها شود، بايد از طريق تحركات ديپلماتيك و تجديدنظر در روابط سياسي به آنها اعتراض كند.

وي افزود:  استكبارجهاني با همه قواي خود به صحنه آمده تا نيروي بيداري اسلامي را كه جريان روشنگر انقلاب اسلامي در ميان ملت‌هاي محروم و مسلمان منطقه، ايجاد كرده،‌مهار كند و تخاصم آنها عليه ايران به دليل مواضع انقلاب اسلامي و هويت آن است كه به خاطر پافشاري بر اعتقاداتمان، خصومت استكبار و قدرتهاي مادي جهان عليه اين انقلاب، به شكل‌هاي مختلف و در زمان‌هاي مختلف، اعمال مي‌شود.

رجايي‌فر تصريح كرد:‌ مهمتر از اقداماتي كه ايران مي‌تواند براي دفاع از حقوق خود انجام دهد، اين است كه خداوند از ايدئولوژي و هويت انقلاب اسلامي محافظت مي‌كند مشروط به اينكه اخلاص، صداقت و ايمان قوي داشته باشيم لذا اگر دچار تنازعات قدرت و آلودگي‌هاي مالي و اخلاقي شويم،اين مسئله خطرناك‌تر از طرح‌هاي دشمنان است.

اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين سوال كه آمريكا در حمايت از منافقين تا كجا پيش مي‌رود، گفت: آمريكا ابزارهاي مخلتفي دارد كه يكي ازآنها منافقين هستند اما اعضاي اين گروهك قدرت جذب نيروي جديدي را ندارند و اغلب نيروهايشان در حال فرار هستند و يا خسته شده اند و آمريكا نمي‌تواند بيش از اين بر روي سركردگان اين گروهك، حساب كند.

وي با تاكيد بر اينكه گروهك منافقين رو به افول است، افزود: البته جمهوري اسلامي ايران براساس استراتژي خود با شناخت نقاط قوت و ضعف خود و دشمنان انقلاب، بايد همواره مواظب باشد تا غفلتي در محاسبات صورت نگيرد و زياني از لحاظ امنيتي به كشور نرسد.

انتهاي پيام/ب2

 

برچسب ها: رجایی ، دانشگاه ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار