يكي از علل پيري‌زود‌رس پوست تماس مستقيم و طولاني مدت اشعه ماوراء خورشيد است.

دكتر رسول آذرينا متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله نگراني‌‌هايي كه با شروع فصل گرما و به خصوص تابستان براي افراد ايجاد مي‌شود تابش آفتاب و مشكلاتي است كه در برخورد طولاني مدت آفتاب در پوست ايجاد مي‌شود.
وي گفت: يكي از علت پيري زود‌رس پوست تماس اشعه ماوراء بنفش خورشيد به پوست است كه با تماش طولاني مدت و كساني كه به طور مستقيم  در برخورد با آفتاب هستند ايجاد مي شود.
آذرينا تصريح كرد: اشعه ماوراء بنفش uva,b,c صدمه زيادي به افراد به خصوص در افرادي كه داراي پوست بور و سفيد هستند مي‌‍زند.
وي اظهار داشت:‌يكي ديگر از صدماتي كه با تماس مستقيم و طولاني با آفتاب ايجاد مي‌شود لكه‌هاي تيره و قهوه‌اي رنگ در صورت به خصوص در اطراف گونه ها است.
كه به اين حالت كراتوزاي آفتابي يا لنتيگو گويند كه اين حالت در اثر فعاليت زياد ملانين ايجاد مي‌شود.
وي تصريح كرد: از جمله راهكارهاي لازم براي كاهش آفتاب سوختگي و صدمه به پوست به خاطر اينكه در ساعت‌هاي اوج گرما جذب اشعه uv بيشتر خواهد بود و اين ساعت بين 10 تا 14 بعداز ظهر است كه بايد از تماس مستقيم و طولاني با آفتاب جلوگيري كنيم از لباس هاي روشن استفاده كنيد و تمام قسمت بدن را در حد امكان بپوشانيم تا دچار آفتاب سوختگي و صدمات پوستي نشود.
وي تاكيد كرد: از كرم‌هاي ضد آفتاب و لايه بردار مصرف شود از كرم‌هاي ضد آفتاب در طول روز و كرم‌هاي لايه بردار در طول شب كه استفاده از آن‌ها به مدت 3 تا 6 ماه در درمان كراتوزاي آفتابي و برطرف شدن لكه‌هاي تيره موثر است./عط
برچسب ها: آفتاب ، اشعه ، گرما ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار