وزير نيرو از احداث كارخانه مشترك توليد تجهيزات آب و فاضلاب در كشور سوريه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد نامجو در ديدار با وزير منابع آب سوريه كه امروز در محل وزارت نيرو برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: كشور دوست و برادر سوريه در طول 34 سال در كنار جمهوري اسلامي ايران بوده و ايران بايد در شرايط فعلي سوريه نقش خودش را ايفا كرده و در كنار اين كشور باشد.

وي افزود: شركت‌هاي ايراني در كشور سوريه حضور خود را گسترش مي‌دهند.

نامجو ادامه داد:‌اين شركت ها در بخش هاي ساخت سد، احداث كارخانجات آب و آبفا و همچنين منابع آبي فعاليت مي‌كنند.

وزير نيرو با بيان اينكه هم اكنون شركت‌هاي ايراني در بخش آب و آبفاي سوريه حضور دارند احضار داشت: اين حضور بايد با توجه به اين ديدارها توسعه يابد و زمينه‌هاي همكاري گسترش پيدا كند.

وي تصريح كرد: در سال 90 جشن خودكفايي 100سالگي را با بهره‌برداري از سد كارون 4 جشن گرفتيم و اكنون ايران در رتبه سوم سدسازي جهان قرار دارد.

نامجو خاطرنشان كرد:‌ايران از لحاظ دانش و تكنولوژي در زمينه سدسازي بسيار غني است و مي‌تواند با كشور سوريه همكاري‌هاي مناسبي داشته باشد.

همچنين در اين جلسه حنان وزير منابع آب سوريه در جمع خبرنگاران گفت:‌ اين ديدارها براي توسعه روابط بين دو كشور  ايران و سوريه انجام مي‌شود.

وي افزود: دو كشور دوست و بردار ايران و سوريه مواضع مشترك بسياري در بخش آب و فاضلاب دارند كه مي‌توان به ايجاد سد، شبكه‌هاي آبرساني و آب و فاضلاب اشاره كرد.

حنان اظهار داشت: موافقتنامه‌اي با همكاري ايران و سوريه تنظيم شده كه به محض امضاي آن كارهاي اجرايي در بخش‌هاي مختلف آب و آبفا اجرا خواهد شد.

وزير منابع آب سوريه تصريح كرد: از سرمايه گذاري شركت‌هاي ايراني در بخش آب و آبفاي ايراني در سوريه استقبال مي‌كنيم.

همچنين وزير نيرو جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه ايران آمادگي آموزش به تكنسين‌هاي سوري را دارد./س

 

برچسب ها: نامجو ، وزیر ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار