معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سراوان با اشاره به 384 كیلومتر مرز مشترك این شهرستان با پاكستان و معضل ورود دامهای قاچاق به كشور گفت: نظارت بر كشتار دام در این شهرستان ضعیف است و باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان سید منصور بزرگ زاده در نشست بررسی مشكلات و مبارزه با بیماری تب كنگو در سراوان افزود: ورود دامهای غیرمجاز از مرز سراوان خطر ابتلا به بیماری تب كریمه كنگو را در این شهرستان افزایش داده است.

از فرمانداری سراوان، وی بیان كرد: مبارزه با بیماری تب كریمه كنگو مستلزم همراهی مردم با مسوولان در كنار اعمال نظارتهای بیشتر بر ورود دام از طریق مرز است.

وی با تاكید بر اطلاع رسانی دقیق به مردم از طریق رسانه ها و تریبونهای نماز جمعه درباره مخاطرات كشتار غیربهداشتی دام و مصرف گوشت آلوده گفت: مردم باید آگاه شوند كه گوشت مورد نیاز خود را از اماكن بهداشتی و كنترل شده تأمین كنند تا بتوان خطر ابتلا به بیماری تب كنگو را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: مسوولان دستاندركار باید بر نحوه ذبح دام و رعایت مسایل بهداشتی از سوی افرادی كه به كشتار دام و بسته بندی گوشت اشتغال دارند، نظارت كافی داشته باشند.

معاون فرماندار سراوان با تاكید بر قرنطینه كردن دامهای وارداتی از سوی دستاندركاران گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای دامداران و كارگران دامداریها، آموزش چهره به چهره به روستاییان، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی درباره كشتار غیر بهداشتی دام و تب كریمه كنگو از سوی مسوولان دامپزشكی و شبكه بهداشت و درمان ضروری است.

بزرگ زاده تشدید كنترل محموله های وارداتی از مرز و برخورد قانونی با افرادی كه بدون داشتن مجوز اقدام به جابجایی دام زنده می كنند را از نیروی انتظامی خواستار شد./س

برچسب ها: کشتار ، دام ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.