پليس عراق از کشته شدن هفت جنگجوي القاعده و پنج نيروي امنيتي در درگيريها در يکي از پايگاه هاي سابق القاعده در استان دياله در شرق اين کشور، خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ يک منبع پليس استان دياله که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با اين خبرگزاري اعلام کرد اين درگيريها چهارشنبه شب زماني روي داد که گروهي از ستيزه جويان مظنون القاعده به يک گشتي پليس در منطقه الحديد در شمال غربي شهر بعقوبه مرکز استان دياله واقع در حدود شصت و پنج کيلومتري شمال شرقي بغداد، حمله کردند.

اين منبع افزود اين حمله به درگيري شديد بين پليس و ستيزه جويان و در نهايت مداخله نيروهاي ارتش عراق با پشتيباني بالگردها منجر شد.

وي گفت هفت شورشي در اين درگيريها کشته و هشت تن ديگر نيز دستگير شدند . دو مامور پليس و سه سرباز نيز در اين درگيريها کشته شدند.الحديد که منطقه اي روستايي واقع در حدود ده کيلومتري شمال غربي بعقوبه است، يکي از پايگاه هاي اصلي ستيزه جويان القاعده در دوران هشت ساله پس از تهاجم نظامي تحت رهبري آمريکا به عراق بود.

استان دياله از زمان حمله آمريکا به عراق  در سال دو هزار و سه، همواره يکي از پايگاه هاي جنگجويان القاعده و ديگر گروه هاي شبه نظامي بوده است.

برچسب ها: عراق ، القاعده ، درگیری ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار