کاخ الیزه پس از جدال لفظی نتانیاهو با مکرون تاکید کرد که فرانسه دوست ثابت‌قدم اسرائیل است.

کاخ الیزه پس از جدال لفظی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که پاریس «دوست ثابت‌قدم» اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری فرانسه شنبه در مصاحبه‌ای با رادیو «فرانس اینتر» گفت: برای حل مناقشه غزه ضروری است که ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شود.توقف ارسال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل برای حمله به غزه اولین راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درگیری‌ها است.

نتانیاهو در واکنش به اظهارات مکرون، درخواست وی را مایه شرم خواند و گفت که اسرائیل بدون حمایت غرب همه مخالفانش را شکست خواهد داد.

کاخ الیزه بلافاصله در بیانیه‌ای گفت که مکرون از «امنیت اسرائیل حمایت کرده و حمایت خود را نشان داده است.»

دفتر مکرون افزود که وی «شخصا به رئیس جمهور ایران گفته که فرانسه به امنیت اسرائیل متعهد است و تاکید کرد که فرانسه به ایران یا هیچ یک از گروه‌های نیابتی اجازه نخواهد داد که به اسرائیل حمله کنند.»

الیزه تصریح کرد، مکرون معتقد است که «لازم است فورا تشدید تنش‌ها جلوگیری شود» و آتش‌بس فوری در غزه برقرار شود و «رئیس جمهور در این چارچوب خواستار توقف صادرات به قصد استفاده در غزه است. ما باید به راه حل‌های دیپلماتیک بازگردیم.»

دفتر مکرون گفت: فرانسه دوست ثابت‌قدم اسرائیل است. صحبت‌های نتانیاهو، زیاده‌روی بوده و ارتباطی به دوستی فرانسه و اسرائیل ندارد.»

این در حالی است که ژان نوئل بارو وزیر خارجه جدید فرانسه قرار است دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی برود. تایمز اسرائیل به نقل از سفارت فرانسه در سرزمین‌های اشغالی نوشت: او درخواست فرانسه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) توسط حماس را تکرار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
ترس از نتانیابو ،ننگ تان باد
آخرین اخبار