در ماه رمضان با توجه به روزه داری افراد اقدام به اهدای خون نیز کاهش می یابد ولی نیاز به خون محدود به زمان خاصی نیست و همیشگی است.

حاج بیگی، مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: همه ساله با فرارسیدن ماه رمضان ذخایر خون و فرآورده های خونی کاهش پیدا می کند و این به خاطر روزه داری است ولی هموطنان باید توجه داشته باشند که روزه داری منعی برای اهدای خون نیست و مردم روزه دار هم می توانند خون اهدا کنند.

حاج بیگی در ادامه افزود: به خاطر رفاه مردم برای اهدای خون ، مراکز اهدای خون علاوه بر این که در طی روز فعال هستند از ساعات قبل از افطار تا موقع سحر فعال هستند و مردمی که نمی توانند در طول روز مراجعه کنند در این ساعات برای اهدای خون اقدام کنند.

**روزانه به 1300 واحد پلاکت نیاز داریم

دکتر حاجی بیگی مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در این خصوص تصریح کرد: افراد نباید اهدای خون در ماه رمضان را به لیالی قدر محدود کنند نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و محدود به زمان خاصی نیست.

وی گفت: روزانه 1300 واحد پلاکت نیاز داریم که باید از خون تازه فراهم شود و این و در همه جای دنیا این پلاکت ها را فقط سه روز می توان نگهداری کرد و برای بیماران سرطانی بسیار مفید است و این خون فقط از طریق مردم تامین می شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مردم نباید بیماران را فراموش کنند، سازمان انتقال خون روزانه باید جوابگوی 170 بیمارستان باشد و خون و فرآورده های خونی را در اختیار بیماران قرار دهد و این انجام وظیفه جز با همت مردم میسر نیست./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.