رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: خوشبختانه قوت‌هاي ما بسيار زياد است. دشمن نبايد از ما قوت‌ها را بگيرد. دشمن نبايد توكل، اتحاد و انسجام ملي، تبعيت از رهبري، ظلم ستيزي، ارزش مداري را از ما بگيرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان بازرسي كل كشور حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي ظهر ديروز(جمعه) در مراسم نماز جمعه شهر قدس شركت كرد و طي سخناني با تبريك ماه مبارك رمضان به نمازگزاران و روزه داران شهر قدسي گفت: شرايطي كه با پيش رو داريم بسيار مهم و قابل توجه است. ما در دوران تأثيرگذاري قرار داريم. توانايي‌هاي بسياري را كسب كرده و در عرصه‌هاي مختلف پيشرفت‌هاي زيادي نصيب كشور شده است. اين تحولات هم در داخل كشور اتفاق افتاده است و هم به بركت تحولات داخل كشور، در مناطق ديگر جهان نيز شاهد نظير اين تحولات هستيم. اين تحولات در كشورهاي اسلامي خودباوري و خود اتكايي ايجاد كرده و باعث شد جوانان مسلمان، فرهنگ، مكتب و ارزش‌هاي خود را پيدا كنند. اين، يك تحول بزرگ است كه هم در داخل كشور اتفاق افتاده است و اين موج به بيرون كشور انتقال يافته و آثار آن را مشاهده مي‌كنيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: هم اكنون شاهديم نه تنها در كشورهاي اسلامي و بين مسلمانان بلكه بين بسياري از كشورهاي ديگر هم يك موج خودباوري و خوداتكايي ايجاد شده است. اينكه امروز توان و سرمايه اعظم و مراكز تأثير گذار دنيا در اختيار جمعيت محدودي است مورد توجه همه قرار گرفته است. امروز شاهديم انسان معاصر نسبت به تمامي اين بي‌عدالتي‌ها عصيانگر شده و فهميده است كه حقوقش دارد ضايع مي‌شود.

وي با اشاره به جنبش ضد وال‌استريت در آمريكا گفت: حرف جنبش ضد وال‌استريت اين است كه چرا همه پول‌ها و امكانات در اختيار جمع كوچكي است. سال گذشته شركت پژو سيتروئن از طريق فروش محصولات خود 800 ميليون يورو سود برد. اما امسال كه اين شركت ضرر داده است شروع به اخراج كارگران خود كرده است. كارگران فرانسوي معترض به مسئولان اين كارخانه مي‌گويند چطور سال گذشته كه سود بالايي كسب كرديد توجهي به كارگران نداشته‌ايد ولي امسال كه ضرر كرديد اقدام به اخراج كارگران مي‌كنيد!

پورمحمدي با اشاره به نرخ بيكاري در اروپا و آمريكا گفت: نرخ بيكاري در اروپا و آمريكا هم اكنون به بالاترين سطح خود رسيده است. نكته‌اي كه در جامعه جهاني مطرح است اين كه انسان‌ها به حقوق خود واقف هستند. نكته اساسي اين است كه يك جمعيت خاصي كه صهيونيست‌ها هستند مي‌خواهند بخش بزرگ ثروت دنيا را در اختيار بگيرند. با توجه به اينكه بخش بزرگي از تبليغات دنيا در اختيار صهيونيست‌ها است، مراكز بزرگ تبليغاتي را با نفوذ پول خود در اختيار گرفتند. منشأ اين خود باوري‌ها حركت انقلاب اسلامي است.

وي گفت: ما در دنيا مطرح كرديم انسان‌ها مي‌تواند با اخلاق و مؤمن زندگي كنند. امروز ما ثابت كرديم جوان ما مي‌تواند در ماه مبارك رمضان روزه بگيرد، نماز جمعه بيايد و دانشمند هسته‌اي هم بشود. ما نشان داديم كه جوان ما مي‌تواند دانشمند باشد و هم در ماه رجب برود در مسجد اعتكاف كند. خدا از ما مي‌خواهد هم زندگي خود را آباد كنيم و هم در پي آن آخرت خود باشيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تأكيد بر اينكه جامعه‌اي كه فقير است، باعزت نيست، گفت: جامعه‌اي كه گرفتار روزمرِّگي است، نمي‌تواند از حقوق خود دفاع كند. جامعه‌اي كه دستش به سوي اين و آن دراز باشد، جامه عزيز نيست. خدا مي‌فرمايد عزت از آن خدا، رسول و مؤمنين است. اگر امروز امت اسلامي عزيز نيست پس ما مؤمن واقعي نيستيم. چرا كه مؤمن واقعي عزيز است. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران با عزت و غيرت زندگي كرده و دستش به اين و آن دراز نيست. اين جامعه، مؤمن است. جامعه مؤمن با قدرت است و از حقوق خود دفاع مي‌كند. از ارزش‌ها و ملت خود دفاع كرده و اجازه تجاوز به دشمن نمي‌دهد. شما نشان داديد كه به ايمان و اسلام بازگشتيد و خدا به ما عزت داد.

وي با اشاره به مجادله انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا درباره ايران گفت: ميت رامني اخيراً مدعي شده است اوباما جلوي جمهوري اسلامي ايران كوتاه آمده است. بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بر سر ايران دعوا است؛ در حالي كه يكي لشكركشي مي‌كند ديگري او را متهم مي‌كند كه تو كوتاه آمدي. داستان غيرت و قدرت شما ملت ايران آنقدر بالا گرفته است كه موضع انتخاباتي ابرقدرت جهاني اين شده كه چگونه با شما معامله كند. چون شما قدرت و عزت را به دست آورده‌ايد. به تعبير اخير مقام معظم رهبري يك سري واقعيت داريم و يك سري آرمان. نبايد به خاطر ضعف‌ها، نقاط قوت را فراموش كنيم و همچنين نبايد به خاطر نقاط قوت، نقاط ضعف را فراموش كرد.

پورمحمدي با بيان اينكه دشمن از نقاط ضعف و رخنه‌ها استفاده مي‌برد، گفت: بايد تلاش كرد چنانچه نقطه ضعف و رخنه‌اي هست آن را برطرف كرد. از سوي ديگر خداوند بارها فرمود: مؤمنين نبايد نگران بوده و بترسند. شما برتر هستيد. اما يك شرط دارد و آن اينكه شما مؤمنين ايمان خود را حفظ كنيد. نبايد اجازه دهيم دشمن در ايمان و باورهاي ما خلل ايجاد كند. بايد مراقب باشيم جوان‌هاي ما را از باورهاي ديني عقب نرانند. شرط آن اين است كه ما جامعه ايماني داشته باشيم و اين وعده خدا است كه ما برتريم. در اين چند دهه، برتري كه خدا به جامعه ايماني وعده داده را ديده‌ايم.
 
سلامت اداري برقرار شده و اخلاق اداري متحول شود

وي افزود: در مقابل سختي‌ها بايد دو كار انجام دهيم؛ اول اينكه ببينيم بستر اين مشكل كجا است. چكار كرديم كه اين مشكل عارض شده است. ممكن است مقداري تنبلي، عدم صرفه جويي، جاه طلبي و رفاه طلبي‌هاي ما علت باشد. بايد مسئول و مدير هم ببينند چه نكردند كه اين مشكل ايجاد شد. حتي من روحاني بايد ببينم كه كجا بايد متذكر مي‌شدم و اين كار را نكردم، كجا بايد راهنمايي مي‌كردم كه اين مشكل عارض نمي‌شد ولي نكردم. به همين خاطر اگر مشكلي عارض كشور شود به همه مربوط است. مقام معظم رهبري يك فهرستي براي راهكار مشكلات كشور ارائه دادند كه بايد در آن‌ها دقت كنيم. بايد سلامت اداري برقرار شده و اخلاق اداري متحول شود. از طرقي بايد مقداري صرفه جويي كنيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور همچنين تصريح كرد: دشمن از نقاط ضعف سوء استفاده مي‌كند. زمان سهميه بندي بنزين كه در وزارت كشور بودم دشمن تهديدات و تحريم‌هاي زيادي را مطرح كرد اما ما همان جا نفس دشمن را گرفتيم. با سهميه بندي بنزين، مصرف كشور از 78 ميليون ليتر به 58 ميليون ليتر و حتي روزي به 46، 47 ميليون ليتر رسيده است. بنابراين بايد براي حل مشكلات برنامه‌ريزي كرد. مردم نيز همكاري مي‌كنند. در خصوص سهميه بندي بنزين ما مشكلات زيادي داشتيم و پيوسته به مردم اطلاع رساني كرده و اعلام مي‌كرديم كه اين مشكلات حل مي‌شود. مردم نيز فوق‌العاده همكاري كردند. مردم نشان دادن كه چقدر هوشمند و همراه هستند. مهم اين است كه با آنان صحبت شده و توجيه شوند.
 
توصيه به صبوري و پايداري در برابر مشكلات

وي با بيان اينكه آغاز سهميه بندي بنزين ناگهاني و بدون اطلاع قبلي مسئولين صورت گرفته، افزود: درباره اين طرح به هيچ كس نگفتم كه مي‌خواهم اين طرح را اجرا كنم. براي اينكه حتي مسئول هم فرصت نداشته باشد احتمالاً بنزين تهيه كند. مردم هم وقتي صداقت را ببينند اعتماد مي‌كنند. البته در برخي نقاط پمپ بنزين‌ها آتش زده شد ولي خود مردم كمك كردند و بسيج، نيروي انتظامي، شهرداري و. . . كمك كردند اين مشكلات حل شد. دشمني كه مي‌خواست ما را تهديد كند نفس آن گرفته شد. معلوم است كه دشمن مي‌گردد تا نقطه ضعف ما را بشناسد تا از طريق اين رخنه‌ها ضربه بزند. بنابراين بايد صرفه جويي كنيم. مقداري امكانات ما محدود است. ولي من مسئول هم بايد صرفه جويي كنم. بايد جلوي بريز و بپاش‌ها از سوي مسئولين گرفته شود تا مردم هم صرفه جويي كنند. مسئولين بايد در برابر مشكل جامعه وظيفه خود را انجام داده و مردم هم خويشتن داري و صبوري انجام دهند. اين يك درخواست دوجانبه است. اگر ما صبوري و پايداري به خرج دهيم نقشه دشمن عملي نخواهد شد.

پورمحمدي با اشاره به بيكاري و گراني گفت: مشكلات صرفاً مخصوص جامعه ما نيست. دشمن هم دچار مشكل است. اين طور نيست كه همه در فراواني ولي ما در مشكل باشيم. اين طور نيست كه دشمن هميشه در نعمت باشد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه نبايد در مواقع برخورداري از نعمت مغرور شد، گفت: به تعبير شهيد آيت الله بهشتي بهشت را به بها مي‌دهند نه به بهانه. بايد همه امتحان داده و آبديده شويم. اگر امروز جامعه از نعمت برخوردار بود نبايد ناشكري كرد. نبايد غرور ورزيد و منيت كرد و گفت ما بوديم كه اين پيشرفت‌ها را انجام داديم، ما بوديم كه منجر اين امكانات شديم. اين ادبيات مناسب نيست. بايد اخلاق رفاه و پيروزي را داشته باشيم. اگر رفاه آمد بايد شاكر بوده و اسراف نكنيم. بايد به فكر محرومان باشيم. بايد صبور و مقاوم باشيم.مسئولين در رفع مشكلات گام برداشته و به ديگران هم توصيه كنيم كه در اين جهت گام بردارند.

وي تصريح كرد: خوشبختانه قوت‌هاي ما بسيار زياد است. دشمن نبايد از ما قوت‌ها را بگيرد. دشمن نبايد توكل، اتحاد و انسجام ملي، تبعيت از رهبري، ظلم ستيزي، ارزش مداري را از ما بگيرد. اين‌ها قوت‌هاي ما است. بايد حواس ما باشد كه قوت‌ها را از كف ندهيم. حواس ما باشد كه از قوت‌ها خوب استفاده كنيم. از طرف ديگر بايد ضعف‌ها را بپذيريم؛ نبايد بگوييم كه اين مشكل و ضعف تقصير اين و آن است. همه نقش خود را در ضعف‌ها بپذيريم. درست است كه من در دستگاه اجرايي نيستم ولي بايد سهم خود را بپذيريم. بايد هر كدام بگوييم كه سهم ما در رفع اين مشكل چيست. بايد مسئولين در جهت رفع مشكلات گام برداشته و به ديگران هم توصيه كنيم كه در اين جهت گام بردارند. مسئولين بايد با مردم بيشتر رفت و آمد داشته و درد و دل‌هاي آنان را بيشتر بشنوند. بايد مشكلات را با هم ارزيابي و براي حل آن اقدام كرد.

وي با اشاره به مشكل سنديت زمين‌هاي اين شهر گفت: سازمان بازرسي كل كشور در جهت رفع اين مشكل اقدام مي‌كند. با توجه به جمعيت شهرستان قدس بايد مسئولين بيشتر به اين شهر توجه كنند. شهري با اين جمعيت و اين همه نخبه بايد برنامه‌ريزي بهتري انجام شده و مشكلات اين شهر هر چه زودتر حل شود. اين همان ظرفيت‌هاي نظام است كه بايد به اتكاي اين ظرفيت‌ها به جنگ دشمن برويم.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار