مصرف سیگار و عادت به کشیدن طولانی مدت آن اثرات نامطلوبی از نظر سلامت و زیبایی بر روی دندان ها ایجاد می کند.

دکتر بهروز فارسی، متخصص دندان پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از افرادی که سیگاری هستند علاوه بر خطر ابتلا به انواع بیماری ها مثل انواع سرطان ها مانند سرطان کبد و ریه و بیماری های تنفسی از نظر ظاهر و زیبایی هم برای این افراد ایجاد می کند.مصرف سیگار دود حاصل از آن که به اصطلاح جرم است و روی دندان به خصوص در لایه لثه و دندان قرار می گیرد.

وی افزود: مواد معدنی که از بزاق دهان خارج می شود به این جرم اضافه می شود و روی دندان قرار می گیرد که حالت بدرنگی نا زیبایی بر روی دندان ایجاد می کند که حالت زرد و تیره بر روی دندان ها ایجاد می شود و فرد از نظر روابط عمومی  ارتباط در جامعه هم دچار مشکل می شود.

وي تشریح کرد: این جرم ها را می توان با جرم گیری و لایه برداری برطرف کرد ولی مهم ترین عامل برای از بین بردن ترک سیگار است .

وی اظهار داشت: 3 عامل وجود دارد که امکان ایمپلنت کردن را ایجاد نمی کند.

یکی از این عوامل پوکی استخوان است که به دلیل از بین رفتن استحکام دندان ها امکان ایمپلنت وجود ندارد و ایمپلنت موفق نخواهد بود. از عوامل دیگر انواع عفونت های دهان و دندان است و علل آخر  عادت به کشیدن سیگار است که افراد سیگاری نمی توانند ایمپلنت کنند.

وی توصیه کرد: افراد سیگاری برای جلوگیری از بروز انواع بیماری ها اقدام به ترک سیگار کنند تا سلامت خود را تامین کنند./ح
برچسب ها: دندان ، سیگار ، ایمپلنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار