تابستان امسال با وجود گرماي بيش از حد هوا و با توجه به رونق تئاتر در تابستان سال هاي گذشته گرماي تئاتري ندارد.

باشگاه خبرنگاران؛نيمه اول فصل تابستان كه هم اكنون در آستانه آ‌ن هستيم با اجراي نمايش هاي مختلف در سالن هاي نمايشي از سر گذشت.
نيمه اول تابستان براي تئاتر هميشه از موقعيت هايي است كه شاهد ‌آثار به يادماندني از سوي هنرمندان هستيم و به دلايل مختلف صف هاي طولاني جلوي سالن هاي نمايشي تصويري هميشگي است.
اما نيمه اول تابستان امسال با وجود گرماي بيش از اندازه هوا و در واقع تابستاني كه از اين نظر خود را به خوبي نشان داد،گرماي تئاتري  نداشت.
بسياري از هنرمندان به دلايل متعدد از جمله موانع اجراي يك اثر نمايشي از به صحنه بردن اثر خود انصراف دادند و يا به صورت تمام وقت درگير جلب رضايت خاطر شوراهاي مختلف و رياست تالارهاي نمايشي بودند.
اين اتفاق جمع كثيري از آنها را سرخورده و نااميد كرد؛چنانچه اين مسئله تاكنون نيز ادامه دارد و هنوز شاهد رضايت خاطر نسبي آن ها نيز نيستيم.
البته نبايد اين مسئله را نيز فراموش كرد كه يكي از مهمترين دلايل كمرنگ شدن حضور بسياري از هنرمندان بر صحنه تئاتر و يا دلچسب نبودن شرايط اجرايي درگذشت استاد "حميد سمندريان" بود.
اين اتفاق فضايي را ايجاد كرد كه حتي اگر با شرايط اجرايي مطلوبي روبرو بوديم حضور بي روح و داغ ديده‌ي هنرمندان بر صحنه و خارج از آن انكار ناشدني بود.
منتظر مي مانيم تا ببينيم در نيمه دوم فصل دوم سال؛در تئاتر با شرايطي كه رضايت مندي ناچيزي از هنرمندان را نيز شاهد نيستيم،چه مي‌گذرد./ه
يادداشت از شيوا حميدخاني
برچسب ها: تابستان ، امسال ، گرمای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.