استفاده از آب ژاول برای تصفیه آب آشامیدنی مورد تائید سازمان جهانی بهداشت است و استاندارد ملی 5 تا 17 درصد را برای آن مشخص کرده است.

دکتر کاظم ندافی، رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران، افزود: استفاده از وایتکس در آب شرب یک شایعه است. در واقع آب ژاول در آب شرب استفاده می شود که با وایتکس متفاوت است.

وی با اشاره به این که آب ژاول هیپوکلریت سدیم است، گفت: سال هاست که کشورهایی همچون ژاپن، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی از آب ژاول به جای کلر برای ضدعفونی کردن آب های شرب استفاده می کنند در ایران بحث استفاده از آب ژاول از سال 80 شروع شده است كه با سرمایه گذاری تا اندازه ای پیشرفت کرده و امسال به فاز عملي وارد شد.

ندافی اظهار داشت: استفاده از آب ژاول توسط سازمان جهانی بهداشت تائید شده است و دارای استاندارد ملی است که کشور ما هم مطابق مقررات و استاندارد ملی از آب ژاول استفاده می کند، باید  توجه داشت که استاندارد جهانی آب ژاول 5  تا 17 درصد است که در ایران این مقدار 15 تا 17 درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس در مقابل این امر موضع گرفته بودند تصریح کرد: ما و نمایندگان سازمان آب و فاضلاب در مجلس حضور پیدا کردیم و تمام سوالات آنها را پاسخ دادیم و آنها قانع شدند.

ندافی عنوان کرد: در حال حاضر در یک تصفیه خانه آب در تهران از آب ژاول استفاده می شود البته باید توجه داشت  هنوز استفاده از کلر حذف نشده است و در کنار آب ژاول استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم استفاده از آب ژاول را در شهرهای بزرگ که دارای تاسیسات تصفیه آب داخل شهر هستند تسری دهیم./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.