توليد فيلم‌هاي تاريخي به دليل كمبود بودجه و حمايت نكردن از آن‌ها ميسر نيست و با ادامه‌ي اين روند، فيلم ارزشي و فاخر نخواهم ساخت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران نشست نقد و بررسي فيلم راه بهشت با حضور مهدي صباغ زاده  كارگردان، محمد تقي انصاري تهيه‌كننده، امين زندگاني بازيگر و همچنين عزيز‌الله حاجي مشهدي منتقد شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

مهدي صباغ زاده كارگردان فيلم "راه بهشت" در ابتداي نشست ضمن اشاره به اينكه توليد فيلم‌هاي فاخر و تاريخي انرژي بسياري را مي‌طلبد، گفت:‌ متاسفانه براي توليد فيلم‌هاي تاريخي همچون "خاك و آتش" و "راه بهشت" با كمبود بودجه و محدوديت زماني مواجه شديم و اين مشكلات انرژي بسياري از من گرفت.

وي ادامه داد: همان كساني كه ادعاي كمك براي ساخت فيلم "راه بهشت" را كردند هيچ يك درزمان توليد و اكران حمايتي نكردند و همه حرف‌ها در حد شعار بود.

صباغ زاده تصريح كرد: از بنياد فارابي نيز حمايتي براي توليد اين فيلم صورت نگرفت، با اين كه بودجه‌ي بسياري در سينما‌ وجود دارد براي  ساخت اين فيلم هزينه‌اي را به ماندادند.

صباغ زاده ضمن اشاره به كم لطفي مسئولان نسبت به توليد فيلم "راه بهشت" افزود: به سرانجام رسيدن به اين فيلم بدون حمايت مسئولان معجزه است و با ادامه‌ي اين روند ديگر فيلم ارزشي و فاخر نخواهم ساخت.

كارگردان "خاك و آتش" در خصوص لوكيشن‌ هاي فيلم نيز اظهار داشت: در برخي از صحنه‌هاي فيلم از لوكيشن‌هاي سريال مختار نامه استفاده كرديم اما صحنه جنگ‌هاي احد در جهرم فيلمبرداري شد.

صباغ زاده در خصوص انتقاد‌هاي وارد شده براي انتخاب امين زندگاني خاطرنشان كرد: بازيگراني مثل امين زندگاني و فريبرز عرب‌نيا سرمايه‌هاي ارزشمند سينما هستند و اين نوع بازيگرانند كه مي‌توانند نقش‌هاي سخت و تاريخي را به خوبي ايفا كنند.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام محمد تقي انصاري، تهيه‌كننده،‌ در خصوص مشكلات توليد فيلم‌هاي تاريخي، گفت: امكانات محدود و مشكلات فيلم‌هاي تاريخي بسيار است و اين مشكلات با شعار و حرف زدن حل نخواهد شد.

وي ادامه داد: متاسفانه حوزه هنري و ساير مسئولان رفتارهاي كودكانه‌اي از خود نشان مي‌دهند و به فكر سينما نيستند.

انصاري تصريح كرد: تمام اهالي فرهنگ و هنر از حوزه هنري گله‌مند هستند.

امين زندگاني، بازيگر فيلم راه بهشت در خصوص نقش خود گفت: اولين دليل انتخاب من حضور مهدي صباغ زا ده به عنوان كارگردان فيلم بود و نگران كليشه‌شدن نيستم.

وي ادامه داد: امسال دو فيلم با نقش‌هاي متفاوت در جشنواره فيلم فجر ايفا كردم و معتقدم كه نقش‌هاي كليشه‌اي را به نقش‌هاي سياسي ترجيح مي‌دهم.

عزيزالله حاجي مشهدي، منتقد، در خصوص فيلم راه بهشت عنوان كرد: راه بهشت فيلم قابل دفاعي است اما باز هم نمي‌توان از اشكالات جلوه‌هاي ويژه آن چشم پوشي كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.