طرح بهينه‌سازي فرآيند و بهبود كيفيت فرآورده‌هاي پالايشگاه شهيد تندگويان تهران با حضور رييس جمهور مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در پالايشگاه شهيد تندگويان تهران، طرحهاي بهينه‌سازي فرآيند و بهبود كيفيت فرآورده‌هاي اين پالايشگاه از جمله بنزين، گازوئيل و نفت سفيد را مورد بهره‌برداري قرار داد.


واحد بنزين‌سازي پالايشگاه شهيد تندگويان تهران، با هدف توليد روزانه 2.8 ميليون ليتر بنزين با كيفيت احداث شده كه داراي دومين واحد تصفيه هيدروژني نفتهاي سبك (ايزومريزاسيون) پس از پالايشگاه اراك است.

واحد ايزومريزاسيون طرح بنزين‌سازي پالايشگاه شهيد تندگويان داراي سيستم غربال جاذبهاي مولكولي است كه از طريق آن واحد ايزومريزاسيون، بنزينهاي داراي اكتان پايين را جدا كرده و به خط اول واحد باز مي‌گرداند و از اين طريق عدد اكتان بنزين به نحو قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌يابد.

طرح بهينه‌سازي و بهبود كيفيت فرآورده‌هاي پالايشگاه نيز شامل واحدهاي گوگردزدايي از گازوئيل، استحصال گوگرد و همچنين واحد سولفور ريكاوري مي‌باشد.

با راه‌اندازي واحد گوگردزدايي از گازوئيل با ظرفيت 53 هزار بشكه در روز، گازوئيل با PPM كمتر از 10 توليد مي‌شود.

با راه‌اندازي اين واحد و واحد سولفور ريكاور، با ظرفيت 110 تن گوگرد و واحد استحصال گوگرد با ظرفيت 212 تن گوگرد در روز، تمامي 14 واحد طرح بهينه‌سازي و بهبود كيفيت اين پالايشگاه مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

اين طرح به عنوان نخستين بخش از طرحهاي 9 گانه مهر ماندگار در مجموعه شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي به شمار مي‌آيد كه بزرگترين طرح اجرا شده در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي است كه تمام واحدهاي آن در داخل پالايشگاه و در محيط بهره‌برداري احداث شده است. توليد فرآورده‌هاي نفتي با استاندارد يورو 5 از مهمترين ويژگي‌هاي اين پروژه به شمار مي‌آيد.

براي احداث و بهره‌برداري از اين طرحها در مجموع 650 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري‌شده و پيمانكار و همه عوامل مديريت و اجراي طرح، از نيروهاي متخصص داخل كشور هستند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار