خوزستان/

توسعه اسلام مدیون شخصیتی مثل حضرت خدیجه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: توسعه و گسترش اسلام مدیون شخصیتی همچون حضرت خدیجه است که تمام ثروت خود را در راه اسلام بخشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛آیت الله سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضرت خدیجه خدمات فراوانی برای اسلام انجام داد ولی متاسفانه حق این شخصیت بزرگ اسلامی به عنوان همسر پیامبر به خوبی در بین مسلمانان ادا نشده و باید بیش از گذشته به شخصیت حضرت خدیجه توجه شود.
وی تصریح کرد: حداقل کاری که می توان برای ادای دین به خدمات حضرت خدیجه برای توسعه و گسترش اسلام انجام داد برگزاری جلسات سخنرانی به مناسب تولد و یا وفات وی است تا مردم با شخصیت وی بیشتر آشنا شوند.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه به عنوان یک زن جایگاه بالایی در اجتماع آن زمان جزیره العرب داشت، تصریح کرد: پیوند وی با حضرت محمد(ص) که بی شک به اراده خداوند بوده، گسترش و موفقیت اسلام را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه از جمله بانوانی بود که مشکلات مردم روزگار خود را حل و فصل می کرد، گفت: در زمان جاهلیت کسانی که توانایی در حل مشکلات مردم داشتند گنبدی با پرچم سبز بر بام خانه ها می گذاشتند که منزل حضرت خدیجه از جمله این خانه ها بود.

مدرس درس خارج حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: مردان و زنان عرب در زمان جاهلیت برای حل مشکلات خود و مشورت به منزل وی می رفتند و مطالب خود را می گفتند.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در کنار شخصیت علمی و اجتماعی خود از شخصیت اقتصادی و مالی ارزنده ای برخوردار بود، عنوان داشت: در جریان کار بازرگانی پیامبراکرم(ص) از اموال این بانو، حضرت خدیجه متوجه دو موضوع بسیار مهم، نخست افزایش چشمگیر سود تجارت حضرت محمد مصطفی(ص) و دوم کرامات ایشان در سفر به شام شدند.

آیت الله شفیعی اضافه کرد: پس از ازدواج این بانوی مکرمه با پیامبراکرم(ص)، وی تمام ثروت خود را در راه گسترش اسلام اهدا کرد./س
برچسب ها: توسعه ، اسلام ، شخصیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.