سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با استفاده از فاینانس خارجی با برآورد حجم سرمایه‌گذاری 56 میلیون یورو، پنج تصفیه‌خانه فاضلاب‌ در شهرهای جنوبی استان احداث می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمدعلی صنیعی نژاد اظهار کرد: مناقصه بین المللی این پروژه ها در سال 1389 برگزار و سرمایه گذار چینی با مشارکت شرکتهای داخلی، برنده این مناقصه شناخته و مقدمات کار فراهم شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز شورای اقتصاد و تعیین بانک عامل، اظهار امیدواری کرد: در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی این تصفیه خانه ها با اعتباری در حدود 56 میلیون یورو در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و بندر ماهشهر انجام پذیرد.

صنیعی‌نژاد افزود: 85 درصد هزینه این پروژه از منابع ارزی و 15 درصد دیگر نیز به صورت ریالی تامین می شود.

وی بیان کرد: به منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخصهای زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه های فاضلاب در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت و به مناقصه بین المللی گذاشته شد و با وجود تحریمهای بین المللی، مناقصه بزرگ 10 شهر خوزستان در دو مرحله تنظیم شده است.

سرپرست شرکت آبفای استان خوزستان تصریح کرد: هیئت وزیران مجوز احداث 10 تصفیه خانه فاضلاب را با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی صادر کرده است که از این تعداد پنج تصفیه خانه فاضلاب به مناقصه بین المللی رفته و مناقصه پنج تصفیه خانه شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه نیز در آینده‌ای نزدیک به صورت بین المللی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سرمایه گذاری شرکتها و موسسات معتبر برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب تعدادی دیگر از شهر‌ها، در حال پیگیری است، عنوان کرد: اجرای پروژه های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و موثر شرکت آبفا در استان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخصهای بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد./س
برچسب ها: ساخت ، تصفیه ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.