رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور از ترانزيت 3 ميليون و 988 هزار تن انواع كالاهاي نفتي و غيرنفتي در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت : اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 28 درصد افزايش داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي‌زاده افزود : با توجه به موقعيت مناسب جمهوري اسلامي ايران در ايجاد ارتباط ميان آسياي ميانه با كشورهاي حوزه خليج‌فارس و كوتاه بودن مسير و ارزان بودن حمل و نقل، ميزان ترانزيت كالا از خاك ايران به نحو چشمگيري در سال‌جاري افزايش داشته است .

وي گفت : در كنار اين امتياز بزرگ جغرافيايي دولت دهم همواره به رشد ترانزيت توجه ويژه‌اي دارد و با تلاش‌ هاي وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و تكميل و بهسازي مسيرهاي ترانزيتي و پايانه‌هاي مرزي زميني بستر ترانزيت هموارتر شده است.

افندي زاده افزود: در اين مدت از مجموع كالاهاي ترانزيت شده، 3 ميليون و 627 هزار تن معادل 91 درصد از طريق جاده و 360 هزار تن معادل 9 درصد از طريق راه‌آهن حمل شده است.

نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت اظهار داشت: از مجموع كالاهاي ترانزيتي، 2 ميليون و 304 هزار تن كالاهاي غيرنفتي و يك ميليون و 684 هزار تن هم مواد نفتي بوده است.

وي افزود: تحريم‌ها از سوي برخي دولت‌ها هيچ‌گونه اثري در روند و اقتصاد حمل و نقل نداشته است و تجار و بازرگانان براي حمل كالاهاي خود خاك جمهوري اسلامي ايران را بهترين گزينه مي‌دانند.

افندي زاده گفت : بندرعباس با 29.5 درصد، پرويزخان با 23.7 درصد و باشماق با 10 درصد فعال‌ترين مرزها در زمينه ترانزيت ورودي كالا به كشور هستند.

بندرامام با  27.4 درصد، بندرعباس با  13.9 درصد فعال‌ترين مرزها در زمينه ترانزيت خروج كالا از كشور محسوب مي‌شوند.

افندي‌ازده بااشاره به اين كه 53 درصد كالاهاي ترانزيتي با كاميون‌هاي ايراني حمل شده است، افزود: بيشترين تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي برحسب مبداء – مقصد به ترتيب از عراق به امارات، تركيه به تركمنستان و امارات به افغانستان صورت گرفته است./عب
برچسب ها: ترانزیت ، کالا ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار