موضوع زندگی و شهادت شهدای ترور سوژه بسیار جذاب و مهمی است که تا کنون در هیچ جشنواره ای همچون بخش جلوه گاه نور جشنواره فیلم مقاومت بدان پرداخته نشده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، محسن استادعلی که با مستندی با عنوان«جاده نمناک» را در باره یکی از شهیدان ترور با مشارکت جشنواره در دست تولید دارد ضمن بیان این مطلب گفت : جشنواره های موضوعی همچون فیلم مقاومت و دفاع مقدس تنها روزنه های امید مستندهایی است که هیچ گاه نمایش داده نمی شوند .  
وی تشریح کرد: برخی مستندهای بسیار قوی و خوب ما جایی برای نمایش عمومی ندارند و فقط گاهی در ساعات مرده تلویزیون به نمایش در می آیند و مخاطب واقعی خود را پیدا نمی کنند.  
این کارگردان که تا کنون بیش از 15مستند اجتماعی و تلویزیونی را کارگردانی کرده است بخش جلوه گاه نور جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را ابداعی بی نظیر این دوره از جشنواره دانست و در باره مستند «جاده نمناک» که برای این بخش می سازد گفت : این مستند به بهانه زندگی شهید هاشمی تمام وقایع مهم بین سال های 1319 تا 1324 را با زبان عکس و تصویر روایت می کند .  
وی تشریح کرد: «جاده نمناک» مستندی کاملا آرشیوی است که تحقیق و تهیه اسناد آن سال ها به طول انجامیده و چهره هایی چون:  بابک حیدری (صداگذار)؛ فرید حاجی باشی(گوینده متن ) و نسرین عبدی (مجری طرح) در آن مشارکت داشته اند. همچنین، تهیه کنندگی این کار بر عهده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس می باشد.  
شایان ذکر است «عادت می کنیم» آخرین مستند محسن استاد علی در سال گذشته جایزه بهترین مستند جشن خانه سینما، بهترین مستند جشنواره شهید آوینی  و بهترین فیلم جشنواره فیلم پلیس را از آن خود کرده است .  
دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس با مرکزیت استان کرمان در 60 شهر مرزی و 8کشور جهان برگزار خواهد شد./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.