یکی از شایعترین بیماری هایی که به قلب آسیب می رساند بیماری اندوکاردیت است که بیشتر دریچه های قلب را مورد آسیب قرار می دهد.

سیامک حیدری، جراح و متخصص بیماری های قلب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اندوکاردیت نوعی عفونت است که به بافت داخل حفره های قلب آسیب می رساند و در برخی موارد موجب مرگ می شود.

وی ادامه داد: علت بوجود آمدن بیماری اندوکاردیت بر اثر وجود عفونت باکتریایی و قارچ است و نحوه ی ورود این عفونت ها وجود زخم در بدن و انتقال آن از شخصی به شخصی دیگری است.

حیدری اظهار داشت: با ورود باکتری ها و قارچ ها از طریق جریان خون به قلب موجب پیشرفت عفونت در این ناحیه می شود و به تدریج توده ای به نام ترومبوز (شامل لخته شدن خون) بر روی دریچه های قلب بوجود می آید و این توده (ترومپوز) از باز و بسته شدن دریچه های قلب می شود و حتی این عفونت ها می توانند آنقدر پیشرفت کنند که تمام نقاط بدن را درگیر کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: کسانی که به بیماری اندوکاردیت مبتلا می شوند افرادی هستند که دریچه ی قلب مصنوعی دارند و یا به مشکلات دریچه ی قلب مبتلا هستند، وجود بیماری های مادر زادی قلبی، کسانی که قلبشان جراحی شده کسانی که سیستم دفاعی بدن آنها بر اثر بیماری مانند ایدز مختل شده و یا کسانی که از مواد مخدر (تزریق) استفاده می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از علائم اندوکاردیت عفونی که ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا خود را نشان دهد شامل خستگی زیاد، بی اشتهایی، تب کردن شدید و احساس درد در اندامها است و در صورت درمان نکردن به موقع، این بیماری موجب آسیب به قلب و سیستم عصبی در ماهیچه های آن می شود./ح
برچسب ها: اندوکاردیت ، قلب ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار