ایالت بریمن در آلمان برای اولین بار در این کشور تصمیم گرفت که یک نفر به نیابت از مسلمانان این ایالت در مجلس نظارت بر رسانه ها عضو شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  بعد از آنکه پارلمان محلی ایالت بریمن با تغییر در قوانین رسانه ای این منطقه موافقت کرد و قوانینی جدید به تصویب رسید ؛ این ایالت تبدیل به اولین منطقه ای در آلمان شد که در آن به مسلمانان اجازه داده می شود که در شورای رسانه ای حضور داشته باشند.

رئیس مرکز مسلمانان آلمان با ابراز خوشحالی از این تصمیم پارلمان محلی گفت: این تصمیم باعث خوشحالی مسلمانان آلمان شد و امیدواریم تک تک ایالت ها از این به بعد همین رویه را ادامه دهند.

آلمان با 5/3 میلیون نفرمسلمان بعد از فرانسه بیشترین پیروان اسلام را در اروپای غربی دارد. 70 درصد از این تعداد را ترکها تشکیل می دهند و مهاجران بوسنی، ایرانی، مراکشی، افغانی و لبنانی در رده های بعدی هستند.

بیشتر مسلمانان در شهرهای "برلین"، "مونیخ"، "هامبورگ"، "فرانکفورت، "اسن"، "دویسبورگ" و "دورتموند" زندگی می کنند.

طرح تغییر قانون رسانه ای که به قانون تبدیل شد توسط دو حزب سوسیال دموکرات و حزب سبز حاکم در منطقه تهیه شده بود. همچنین نمایندگان دو حزب دموکرات مسیحی و چپها نیز با این قانون موافقت کردند و از پایان ماه جاری میلادی این قانون  لازم الاجراست.

یاد اور می شود که 20 نماینده مجلس فدرال (بوندس تاگ) و 2 نماینده آلمان در پارلمان اروپا مسلمان هستند.

آنان عضو مهمترین احزاب سیاسی آلمان مانند "اتحاد دموکرات مسیحی"، " حزب سوسیال دموکرات"،" حزب سبزها" و "حزب چپها" می باشند.

به گزارش دویچه وله، بر اساس این قانون جدید تعداد اعضای ناظر بر رسانه ها از 26 عضو به 30 عضو افزایش یافت. که از این بین یک نفر به نیابت از مسلمانان ایالت در این شورا حضور خواهد داشت.

شورای نظارت بر رسانه ها از دهه 80 در آلمان شکل گرفت به گونه ای که از بین 16 ایالت آن 14 ایالت دارای مجلس نظارت بر رسانه های خاص خود هستند.

مهمترین کارهای این شورا دادن مجوز برای راه اندازی شبکه های تلویزیونی و رادیویی؛ همچنین نظارت بر برنامه های تولیدی این شبکه ها و بررسی شکایات مطرح شده درخصوص این کانال ها می باشد.

برای مشاهده مجله شبانه کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، آلمان ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار