مراسم رونمایی 10 جلد كتاب تولیدی حوزه هنری با حضور نماینده مردم شهرستان های كهگیلویه و بویراحمد، دنا و جمعی از مسئولان و هنرمندان، ، در باغ تفریحی ربانی برگزار شد.

  به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در این مراسم گفت: در هر گوشه ای كه هنرمندان قلم به دست گرفته اند، عمق، استحكام، زیبایی و ظرافت پیداست.
غلام محمد زارعی افزود: مردم استان از هوش سرشاری برخوردارند اما این استعدادها به طور شایسته شكل نگرفته و لازم است با زبان هنر به بهترین وجه برای ترویج باورهای دینی و اعتقادی تلاش نمود.
وی افزود: حوزه هنری با حمایت خوبی كه از هنرمندان داشته است، توانسته با تولید 10 جلد كتاب از آثار آنان تقدیر نماید.
زارعی تأكید داشت: برای بانوان فرصت درخشندگی كمتر از مردان وجود ندارد چرا كه از دامن آنها فرزندان بزرگی در عرصه جهاد و شهادت حضور پیدا كردند
رییس حوزه هنری استان در این مراسم گفت: قرآن معجزه پیامبر است و این ماه پر خیر و بركت ماه نزول قرآن است و این ازرش كتاب را به وضوح به همگان می نمایاند.
رضا پارسیان نژاد خاطر نشان كرد: « اقتصاد فرهنگ » بحث جامعه امروزی است كه باید در سبد تولید قرار گیرد.
وی اظهار داشت: سه كتاب در حوزه هنری در دست چاپ است كه به صورت ملی در آینده ای نه چندان دور رونمایی می شوند.
پارسیان نژاد این طور ادامه داد: رونق تولید فعالیت های هنری و تولید آثار كیفی متناسب با مخاطب، براساس نیاز سنجی ضرورت جامعه است و از طرفی موجب رونق اقتصادی و سودآوری مالی هم می شود.
او افزود: به رغم تمام فعالیت های مناسب فرهنگی در استان، از تولید آثار مختلف مانند كتاب، فیلم، آلبوم موسیقی و.. غفلت شده است و می بایست براساس ظرفیت ها و توانایی های مناسب فراوانی كه وجود دارد آثار ماندگار و اثرگذای را خلق نمود كه زمینه شكوفایی و بالندگی فرهنگی و هنری را فراهم می آورد.
این مسئول فرهنگی گفت: با هدف ثبت و ضبط و مكتوب نمودن فرهنگ عامه، 20 جلد كتاب دانشنامه فرهنگ و تمدن استان در دست چاپ است و همچنین 15 جلد خاطرات دفاع مقدس در حال گردآوری و تدوین بوده كه به زودی به چاپ خواهد رسید.
در این مراسم از نویسندگان كتابهای ایل و كفترك، برهنه برف، خرگوش سفیدباچشمان قرمز،
 می ترسم ماه را باد ببرد، تحلیل وصیت نامه شهدا، هر چی او بی تو گرهُ، شیون خمپاره، صدای پاره ی برنو،  سرجان و تجربه دیدار نیز تجلیل شد./م
برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار