در سه ماهه اول سال جاري چهار هزار و 791 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5.2 درصد كمتر شده‌است

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، بر اساس آمارهاي اين سازمان در ماه‌هاي اخير تلفات حوادث رانندگي در كشور با كاهش قابل توجهي مواجه بوده به نحوي كه در آمار سال 90 و نيز تصادفات نوروزي سال 91 روند نزولي تلفات حوادث رانندگي به خوبي مشهود است.

كاهش كشته‌هاي حوادث رانندگي نشان مي دهد رانندگان در رعايت قوانين و كنترل سرعت خودرو نسبت به گذشته دقت بيشتري دارند، ضمن این که اعمال قوانين جديد راهنمايي و رانندگي، زمينه ساز كاهش حوادث رانندگي و تلفات شده‌ است.

بر اساس اين آمار در بهار امسال استان‌هاي فارس با 385، تهران با 380 و خراسان رضوي با 355 فوتي بيشترين و استان‌هاي خراسان جنوبي با 32، ايلام با 34 و كهگيلويه و بويراحمد با 39 فوتي كمترين ميزان تلفات حوادث رانندگي را داشته اند.

در اين مدت 81 هزار و 144 نفر نيز در حوادث رانندگي مصدوم و به این سازمان مراجعه نموده اند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5.7 درصد افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش در خرداد امسال يكهزار و 714 نفر در حوادث رانندگي فوت كرده‌اند كه يكهزار و 341 نفر از آنان مرد و 373 نفر زن بودند. همچنين تعداد مصدومين حوادث رانندگي در اين ماه 28 هزار و 249 نفر بوده كه نسبت به خرداد سال قبل 7.1 درصد افزايش داشته است./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار