ياسوج/

کاهش 16 درصدی تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویر احمد

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات و تلفات در جاده‌های درون و برون شهری استان به نحو چشمگیری کاهش یافته، گفت: در محورهای برون شهری حدود 16 درصد کاهش تلفات در سال جاری داشته‌ایم.





به گزاش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید کرم‌الله حسینی در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خبرنگاران مساعی و همکاری خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی قانون جدید راهنمایی و رانندگی داشتند.

حسینی ابراز داشت: در مرحله اجرا کمترین مشکلات را با مردم داشتیم که بخشی از آن به دلیل اطلاع‌رسانی خوب اصحاب رسانه در این استان بود.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این که بتوانیم در زمینه سامان بخشی به ترافیک موفق عمل کنیم لازم است همه مسئولانی که در شورای ترافیک حضور دارند با یکدیگر تعامل داشته و مصوبات این شورا را به صورت کامل اجرا کنند.

وی مسئولیت خرید و نصب چراغ راهنما در سطح هر شهری را بر عهده شهرداری‌ها دانست و گفت: ما وظیفه داریم که نقاط را به دوستان خود در شهرداری‌ها معرفی کنیم و آن‌ها زحمت خرید و نصب آن را بر عهده دارند.

حسینی در ادامه با این که چراغ راهنما اکنون در دنیا منسوخ شده و خود عاملی برای ترافیک است، اظهار کرد: اکنون دیگر این تقاطع هم‌سطح است که در هر شهری از بروز ترافیک جلوگیری می‌کند و ما در یاسوج به هر دلیل توان ایجاد چنین تقاطع‌هایی را نداریم.

وی یکی از دلایل کار نکردن چراغ راهنما در شهرهای استان را بی‌کیفیت بودن آن‌ها دانست و گفت: هر گاه یکی از همین چراغ‌های بی‌کیفیت از کار می‌افتد سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا تعمیر شود و به همین خاطر مشکلاتی به وجود می‌آید.

این مسئول انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تصادفات و تلفات در جاده‌های درون و برون شهری استان به نحو چشمگیری کاهش یافته، اظهار کرد: در محورهای برون شهری حدود 16 درصد کاهش تلفات در سال جاری داشته‌ایم که در جاده‌های درون شهری این آمار بسیار پایین‌تر بوده و شاید به تعداد انگشتان یک دست در درون شهرهای استان تلفات درون شهری ناشی از تصادف داشته‌ایم.

حسینی به آماری جالب در زمینه بستن کمربند در این استان اشاره کرد و گفت: با آماری که در این زمینه داشته‌ایم حدود 86 درصد از رانندگان ما از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر رانندگانی که در این استان از کمربند استفاده نکرده و دو سرنشین در جلوی خودروی خود سوار می‌کنند را مربوط به رانندگان ناوگان حمل و نقل و عمومی و به خصوص تاکسی‌ها دانست و گفت: منافع شخصی این رانندگان موجب شده که چنین کاری انجام دهند و ما نیز در پلیس راهنمایی و رانندگی از کمترین قصور در این زمینه برای حفظ جان هم‌استانی‌های خود نخواهیم گذشت./ج1

برچسب ها: یاسوج ، پلیس ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.