بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با ارسال نامه اي صريح و علني به لئون پانتا وزير دفاع آمريکا گفت زمان برخورد با ايران تمام شده و سياست هاي آمريکا براي مهار برنامه هسته اي ايران شکست خورده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه الخليج ؛ اسرائيل براي حمله احتمالي به ايران قبل از انتخابات آمريکا برسر دو راهي قرار گرفته است.

اين منبع تصريح کرد، عليرغم لهجه تند اسرائيل به نظر نمي رسد تل آويو قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا به ايران حمله کند .

گروهي از تحليلگران اسرائيلي بر اين باورند با توجه به سختي هاي فراوان ،اقدام نظامي در کنار پيچيدگي هاي سياسي مي تواند آمريکا را در طول انتخابات رياست جمهوري به چالش بکشاند بنابراين حمله احتمالي اسرائيل در ماههاي آينده به ايران غير قابل تصور است .

يک مسئول اسرائيلي گفت دولت کوچک نتانياهو که از هشت وزير تشکيل شده نتوانسته است به طور مفصل از سال گذشته ايران را مورد واکاوي قرار دهد و اين نشان از آن دارد که اقدام قريب الوقوعي صورت نخواهد گرفت.

وي افزود امکان دارد از اين بعد در جلساتي که دارند به اين موضوع بپردازند اما من اين گفتگوها را جدي نمي گيرم. حتي اين امکان وجود ندارد که اين وزراء در حاشيه دستور کار خود تصميمات عيني يا گامهاي سياسي در مباحثات يک ساعته خود عليه ايران اتخاذ کنند.

اين مسئول اسرائيلي تصريح کرد درکنار دولت کوچک اسرائيل که با هم اختلاف دارند مقامات نظامي بلند پايه و رهبران اطلاعات اسرائيل نيز به طور کلي با حمله يک طرفه اسرائيل به اهداف ايران مخالف هستند و آنرا چالشي غير منتظره براي نيروهايشان قلمداد مي کنند.


برچسب ها: اسرائیل ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار