شبکه بي بي سي اعتراف کرد انگليسي هاي افراطي نيز در ميان مخالفان مسلح نظام سوريه ديده مي شوند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به گزارش اين شبکه تلويزيوني، در حالي که فعاليت مخالفان مسلح نظام سوريه براي براندازي دولت تشديد شده است، تعدادي از شهروندان کشورهاي عربي و حتي غربي به اين مخالفان مسلح پيوسته اند .
 محمد ريحا دانشجوي مهندسي يکي از دانشگاههاي لندن و  22 ساله است که پدرش 30 سال پيش از سوريه گريخت و در انگليس ساکن شد، اين مهندس انگليسي مدتي پيش با دوربينش وارد سوريه شد تا به مخالفان نظام اين کشور از نظر تبليغاتي و رسانه اي کمک کند . وي گفت:« من بالاخره به يکي از تيپ هاي مخالفان مسلح نظام اين کشور پيوستم و قصد من فعاليت براي اين مخالفان به عنوان يک خبرنگار بوده است و با دوربين از حملات آنها عليه ارتش سوريه فيلمبرداري کرده ام و رفته رفته آموزش استفاده از تفنگ را نيز ديدم .

بي بي سي تصريح کرد محمد ريحا هدفش را ايجاد سوريه دمکراتيک عنوان کرده  است اما با تشديد درگيري ها، افراطي هاي کشورهاي مختلف به سوريه آمده اند تا به قول خودشان در جهاد شرکت کنند و اعتقاد بر اين است که تعدادي از اين افراطي ها با سازمان القاعده ارتباط دارند.

 ماه گذشته اين افراطي ها جان کانتري عکاس انگليسي و همکار هلندي اش را ربودند،کانتري و همکارش يک هفته در بازداشت مخالفان مسلح نظام سوريه بودند تا اينکه توانستند از چنگ آنها بگريزند. جان کانتري گفت برخي از ربايندگان که از مخالفان نظام سوريه بودند با لهجه شهرهاي مرکزي انگليس صحبت مي کردند. براساس گزارش موسسه تحقيقاتي کويليام افراد مزبور بخشي از گروه افراطي انگليس هستند که توسط گروه افراطي موسوم به دولت اسلامي جذب و سازماندهي و به سوريه اعزام شده اند.
اين موسسه افزود تعداد اعضاي اين گروه هم اکنون اندک و بين 10 تا 12 نفر است اما با اين حال حضور تعدادي انگليسي افراطي در جمع مخالفان نظام سوريه را بايد تحولي خطرناک تلقي کرد.

در همين چارچوب نعمان بن عثمان از اعضاي موسسه کويليام در اين باره به بي بي سي گفت : از نظر امنيتي حضور تعدادي انگليسي در جمع مخالفان نظام سوريه امري خطرناک به شمار مي رود، اين بدين معنا است که تعدادي شهروند انگليسي در سوريه در حال نبرد با حکومت مرکزي اين کشور هستند اينجا اين پرسش ها مطرح مي شود که هدف و طرح اين انگليسي ها در سوريه چيست؟
آنها در جنگ گروههاي شورشي با نظام سوريه چه نقشي ايفا مي کنند؟

اين شبکه افزود در حاشيه درگيري و جنگ در سوريه، افراط گرايي اسلامي فرصتي براي جولان دادن پيدا کرده و حضور عامل بيگانه در تحولات اين کشور اکنون بيش از پيش مشخص شده است بطوريکه ديگر نمي توان صرفا از حضور چند بيگانه درسوريه سخن گفت و مسئله فراتر از اين است.
برچسب ها: سوریه ، انگلیس ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار