رییس بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی: تعویض مفصل آخرین و بهترین راه برای درمان آرتروزهای پیشرفته است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، دکتر غلامعلی عکاشه، رییس بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی با اشاره به پیشرفت چشمگیر علم پزشکی در قرن حاضر، گفت: نه تنها در حوزه جراحی ارتوپدی بلکه درتمامی زمینه‌های پزشکی هر روزی که می‌گذرد شاهد تجربه‌ها و دستاوردهای نوینی هم از لحاظ عملکرد و هم تکنولوژی هستیم.

وی با بیان این که نوآوری‌ها تاثیر مستقیمی بر روی نحوه عمل و نتیجه آن بر جای خواهند گذاشت، گفت: به طور حتم این تحولات اساسی به این خاطر که علم ارتوپدی رابطه تنگاتنگی با تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی دارد، مشهودتر از سایر رشته‌هاست.

رییس بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: به عنوان مثال 40 سال گذشته تعویض مفصل جزو رویاهای انسان بود، اما اکنون به عنوان یک عمل مرسوم و قابل اطمینان در تمام دنیا و برای کسانی که آرتروز پیشرفته دارند به کار می‌رود.

وی با اشاره به این که تعویض مفصل در افرادی که آرتروز پیشرفته دارند کاربرد دارد، گفت: آرتروز می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، بروز حادثه و استفاده بیش از حد از مفاصل رخ بدهد.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی افزود: طی عمل تعویض مفصل، بخش‌های خراب مفصل را برداشته و به جای آن فلز یا پلاستیک سمپتیک به کار می‌برند. عمده ترین مفاصلی که نیاز به تعویض پیدا می کنند زانو و لگن هستند.

دکترعکاشه افزود: تعویض مفصل آخرین و بهترین راهکار برای درمان آرتروزهای پیشرفته است.

وی درباره جایگاه ایران در علم ارتوپدی اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به گستردگی این تکنولوژی در کشور، به جرئت می‌توان گفت از بسیاری مراکز بین المللی جلوتر ایستاده‌ایم.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: علی رغم تحریم‌ها، برای تهیه و ورود پروتزهای مفصلی دچار مشکل نشدیم و کمبودی در این زمینه نداریم.

دکترعکاشه در پایان ضمن اعلام خبر برگزاری بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تاریخ 24 تا 28مهرماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد، گفت: معرفی جدیدترین روشها و دستاوردهای علم ارتوپدی عمده ترین هدف برگزاری این کنگره است./ح
 
برچسب ها: زانو ، پروتز ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار