مهدي ابوئي معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: قاچاق
فرآورده هاي نفتي در حوزه ي حمل و نقل جاده اي و دريايي به دليل نبود سيستم كنترل مناسب مشهودتر است.
وي ادامه داد: عمليات سوخت توسط حمل ونقل دريايي و زميني صورت مي گيرد و در قاچاق سوخت نقش اساسي دارد كه توسط شناورهاي دريايي، تجاري و شيلاتي صورت مي گيرد.
وي افزود: در بحث حمل ونقل جاده اي، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازي كليه خودروها را به سيستم فني كنترل سوخت براساس پيمايشي مجهز و كنترل كنند.
ابوئي اضافه كرد: پيش زمينه ها صورت گرفته تا همه ي امكانات فني را با استناد از توان داخلي و با كمك مراكز علمي ودانشگاهي تهيه و بومي سازي كنيم.
وي ادامه داد: سهم مصرف نفت و گاز در بخش حمل و نقل 60 درصد است كه روزانه بيش از 56 ميليون ليتر است.
وي خاطر نشان كرد: در طي 2-3 دهه ي اخير نتوانستيم قاچاق را كنترل كنيم و اكنون با استفاده از امكانات فني اين امكان عملي خواهد شد./س