رييس جمهور اظهار اميدواري کرد: نشست فوق العاده سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي در مکه به نشست همدلي بين امت اسلامي تبديل شده و بذر تفرقه ميان مسلمانان را از بين برده و فرصت براي دخالت ها و ميدان داري دشمن را از بين ببرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد صبح امروز (دوشنبه)،پيش ازعزيمت به عربستان براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي، ضمن اظهار اميدواري از اينکه خداوند در شب هاي قدر بهترين سرنوشت را براي ملت ايران رقم زده باشد، گفت: امروز با دعوت رسمي براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي عازم عربستان شده و در گام اول از اين سفر به زيارت حرم نبوي و بيت االله الحرام خواهيم رفت.
 
رييس جمهور با اشاره به اينکه سازمان کنفرانس اسلامي اساساً براي دفاع از ملت فلسطين و تلاش براي آزادي عراضي اشغالي تشکيل شد، افزود: امروز جهان در شرايط خطيري به سر مي برد و تحولات گسترده اي در حال وقوع است که عوامل مختلفي در ايجاد و هدايت اين تحولات دخيل هستند و شرايط پيچيده اي را بر منطقه و جهان حاکم کرده است.
 
احمدي نژاد اظهار داشت: امروز دشمنان با تمام توان مشغول ايجاد تفرقه و توطئه ميان امت اسلامي هستند و متاسفانه بخش قابل توجهي از توان دولت هاي مسلمان نيز صرف درگيري هاي داخلي و تلاش براي حذف يکديگر شده است که اين مشورت و همفکري کشورهاي اسلامي را ضروري کرده است.
 
رييس جمهور با اشاره به اينکه در دعوتنامه ارسال شده براي اجلاس سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي موضوع جلسه مشورت درباره مسائل مهم امت اسلامي ذکر شده است، تصريح کرد: انتظار داريم در اين اجلاس همين نگاه دنبال شده و سازمان همکاري کشورهاي اسلامي همگرايي ملت هاي مسلمان را محور تلاش خود قرار دهند و اميدوارم نشست فوق العاده سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي در مکه به نشست همدلي بين امت اسلامي تبديل شده و بذر تفرقه ميان مسلمانان را از بين برده و فرصت براي دخالت ها و ميدان داري دشمن را از بين ببرد.
 
احمدي نژاد با بيان اينکه همه کشورها در تحولات امروز منطقه و جهان ديدگاه هاي خود را پيگيري مي‌کنند، خاطرنشان کرد: اين نشست فرصت مناسبي است تا نگاه ايران به تحولات بين المللي و رويدادهاي منطقه به روشني تبيين و تثبيت شده و تلاش جمهوري اسلامي ايران براي صيانت از منافع ملت هاي منطقه و جامعه بشري در فاز عملياتي پيگيري شود.
 
وي درباره برنامه هاي ديگر سفر به عربستان نيز گفت: طبيعتاً در اين سفر ملاقات هاي دو جانبه اي نيز با سران ديگر کشورهاي شرکت کننده در اجلاس خواهيم داشت که در آن روابط دوجانبه و مهمترين مسائل جاري منطقه را بررسي خواهيم کرد و اميدوارم خداوند در اين نشست دلها را به سوي تصميمات درست، هوشمند و تاريخي هدايت کند.
 
رييس جمهور افزود: امروز توجه همه ملت هاي مسلمان به نتايج اين اجلاس بوده و دشمنان نيز عزم خود را براي به انحراف بردن اين اجلاس و هدايت آن به سوي منافع خود جزم کرده اند و به تعبيري اين نشست به آزموني تاريخي براي امت اسلامي تبديل شده تا نشان دهد چگونه از منافع، حيثيت و هويت خود صيانت مي کند.
 
احمدي نژاد در پايان اظهار داشت: در زيارات حرم نبوي و بيت الله الحرام براي برآورده شدن آرزوهاي خوب ملت ايران دعا خواهم کرد.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار