این روزها،خیابان های پایتخت پذیرای کودکانيست که در عین کودکی همانند یک بزرگسال کار می کنند نان آورانی که نان را به قیمت فرسایش جان بدست می آورند، اما انگار دولت به فکر حمایت افتاده ...

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، لباس هایی کثیف، سرو صورتی سیاه، فال به دست در گرمای طاقت فرسای تابستان به دنبال یک لقمه مانند، نانی که به قیمت فرسایش جان بدست می آورند و صدایشان در نمی آید.

کودکانی که کار در محیط شهری را از سنین پایین تجربه کردند و پرسه زدن در خیابان ها برای یک لقمه نان برایشان عادی شده است،‌ اما انگار مدتی است که دولت و مجلس به فکر افتاده اند تا سامانی به این کودکان دهند و از آنان حمایت کند؛ حمایتی ازجنس قانون.

براساس گفته ها سازمان بهزیستی کشور و قوه قضائیه لایحه ای مبنی بر حمایت از کودکان کار و کودکان آزار دیده به مجلس تقدیم کردند که در حال بررسی است در همین باره محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مزایای تصویب این لایحه گفت: برای حمایت از کودکان کار و کودکان آزار دیده لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون های مختلف مجلس است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب نهایی این قانون حمایت ویژه ای از کودکان کار و آزار دیده خواهد شد تاکید کرد: در این لایحه وظایف هر کدام از دستگاه های ذی ربط در خصوص جمع آوری دستگاه های مربوطه  که بایستی به وظایف خود عمل کنند ؛ قيد شده است .

نفریه در خصوص وضع موجود کودکان کار و عدم جمع آوری آن ها گفت: بسیاری از کودکان کار دارای خانواده هستند و نگهداری کودکان دارای خانواده در مراکز بهزیستی امکان پذیر نیست چرا که خانواده این کودکان برای تحویل گرفتن کودکانشان مراجعه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان دارای خانواده های بدسرپرست در مراکزی از سازمان به عنوان مراکز شبه خانواده تا روشن شدن تکلیف آن ها نگهداری می شوند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار