بعد از اعلام طرح استقلال ری این بار کشمکش ها بر سر انتخاب شهردار آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هدیه ویژه هیئت دولت در چهارمین سفرش به شهر ری و قبل از اینکه باز شود و مردم طمعش را بچشند تبدیل به یک کلاف سردرگم شد.

این هدیه شروعی بود برای کشمکش های مخالفان و موافقان این طرح که تاکنون هیچ کدام از موضع خود کوتاه نیامده اند.

*چالشی جدید پیش روی اهالی ری

چند هفته ای است که با اعلام جدایی ری از تهران شاهد صف آرایی مخالفان و موافقان این طرح هستیم و حالا چند روزیست که خوان دوم کشمکش ها بر سر انتخاب شهردار آغاز شده است. این در حالسیت که دو جبهه هر کدام انتخاب شهردار را حق قانونی خود می دانند.

*انتخاب شهرداری توسط استانداری غیرقانونی است

علیرضادبیر عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران گفت: انتخاب شهردار شهرری از سوی استانداری تهران غیرقانونی و نقض قوانین شوراست.

وی افزود: این کار صد درصد غیرقانونی است، طبق قانون 71 شورای شهر تا زمانی که شورای شهر فعال است نه وزارت کشور نه استانداری و نه هیچ مرجع دیگری نمی تواند درباره تعیین شهردار تصمیم گیری کنند و حتی نمی توانند شهردار انتخاب کنند و حتی مجاز به تغییر در بدنه شورای شهر و یا هر تصمیم دیگری نیستند.

وی بیان داشت: اقدام استانداری تهران برای انتخاب شخص شهردار شهرری اقدامی کاملاً غیرقانونی است.

دبیر خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران، نماینده مردم تهران و شهرری است و این شورا باید برای انتخاب شهردار شهرری تصمیم بگیرد و اینکه ادعا می شود شهرری شورای شهر ندارد غیر منطقی و غیرقابل قبول است.

اما استاندار تهران این گفته ها را نقض می کند و در اظهاراتش می گوید: برگزیدن شهردار ری توسط استانداری قانونی است .

تمدن استاندار تهران گفت: زمانی که مردم شهرری به نمایندگان شورا رأی دادند به عنوان اعضای شورای شهر تهران رأی دادند، نه اعضای شورای شهر تهران، شمیرانات و شهرری.

وی افزود: نمایندگان مجلس زمانیکه انتخاب می شوند به عنوان نمایندگان تهران، شمیرانات و شهرری انتخاب شده و در عنوان آنان نیز ذکر می شود بنابراین پس از جدایی ری از تهران شهرری شورایی ندارد و برگزیدن شهردار توسط استاندار به عنوان قائم مقام شوراها قانونی است.

این در حالیست که لیستی برای انتخاب شهردار شهرری به وزیر کشور ارائه شده و به زودی شهردار این شهر انتخاب می شود.

اما با گذشت این چند هفته هدیه ویژه رییس جمهور تبدیل به کلاف سردرگمی شده که با گذشت زمان هر روز شاهد گره ای جدید در آن می شویم و مناظره جدید میان مدیران شهری برپا می شود امیدواریم ری با گذشت از هفت خوان بر سر منزل مقصود برسد و شیرینی هدیه رییس جمهور کام مردم ری را شیرین کند./ل

گزارش: فاطمه هنرور

برچسب ها: هدیه ی ، ری ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار