ذوالقعده نصر الله گفت: تشیع قدرت جذب مردم جهان به دین اسلام و مسلمان شدن را دارد، علاوه بر این مذهب تشیع با فطرت بشری هر فرد سازگار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ذوالقعده نصر الله، اهل کونگو با حضور در نشست تخصصی کارگاه تخصصی غدیر پژوهی اظهار کرد: «کاتیندا موکادی ارز »نام قبلی ام بوده است و از آنجا که قبلا اهل تسنن بودم  پس از اینکه شیعه شدم، نام خود را به ذالقعده  نصر الله تغییر دادم، علت این انتخاب  این بود که من در ماه ذی القعده مسلمان شدم.

وی افزود: کنگو یکی از کشورهای آفریقای جنوبی است که 90 درصد جمعیت آن مسیحی و تنها 17 درصد مردم مسلمان هستند.

نصر الله در زمینه چگونه مسلمان شدنش نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ایجاد ارتباط با علمای شیعه که برای تبلیغ به کشور کنگو می آمدند، در مجالس مبلغان دین اسلام شرکت کردم و با شنیدن حرف های آنها سوالات بسیاری در ذهن من به وجود آمد، زیرا اصلا از وجود مذهبی به اسم شیعه اطلاعی نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تشیع قدرت جذب مردم جهان به دین اسلام و مسلمان  شدن را دارد، افزود: مذهب تشیع با فطرت بشری هر فرد سازگار است اگر تبلیغات خوبی در این زمینه با اعزام مبلغان دینی به کشور های جهان صورت گیرد، علاقه و انگیزه مردم غیر مسلمان به مسلمان شدن زیاد می شود.

نصر الله در زمینه مهدویت و وظایف یک شیعه برای فراهم سازی زمینه ظهور حضرت مهدی(ع) اظهار کرد: یک مسلمان شیعی در زمان انتظار و بعد از آن وظایفی برعهده دارد و باید نقش مثبت و اساسی داشته باشد ، به طور مسلم حضرت مهدی(عج) کسی که وظیفه خود را در دین اسلام به عنوان یه منتظر به خوبی انجام ندهد به عنوان شیعه نمی پسندد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ماه ادامه دارد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار