بازي "Need for Speed" يا به قول معروف‌تر، "NFS" يکي از محبوب‌ترين بازي‌هاي سبک اتومبيل‌راني در ميان بازي‌خورهاست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  در ميان انبوه نسخه‌هاي اين بازي Most Wanted يکي از خوشنام‌ترين‌ها محسوب مي‌شود. اين بازي در سال 2005 براي تمام کنسول‌هاي مطرح آن زمان به عرضه عمومي گذاشته شد و بهترين امتيازها تا آن زمان را براي عنوان NFS به دست آورد.
 
در واقع اين بازي تا سال 2010 همچنان بهترين بازي از مجموعه NFS محسوب مي‌شد و به نوعي نوک قله نمودار تغييرات محبوبيت NFS ايستاده بود.
 
از آن زمان به بعد رقباي اين بازي به خوبي جاي آن را پر کردند و EA ديگر نتوانست يک بازي موفق در اين مجموعه ارائه کند. اين جا بود که اين شرکت دست به دامن Criterion Games شد.


 
اين استوديو که ساخت مجموعه بسيار موفق Burnout را در کارنامه خود داشت، ساخت نسخه جديدي از NFS را آغاز کرد. عنوان Hot Pursuit محصول اين شرکت براي EA بود که همه رکوردهاي NFS را شکست و به مرز امتياز 9 رسيد.
 
عنوان NFS دوباره زنده شده بود. پس از آن EA بار ديگر شانس خود را براي ساخت يک بازي اتومبيل‌راني در اين مجموعه آزمود اما RUN به هيچ وجه نتوانست در حد و اندازه عنوان NFS ظاهر شود.
 
انتخاب درست EA اين بود که ساخت نسخه جديد از مجموعه NFS را دوباره به Criterion Games سپرد.
 
اين استوديوي توانمند به سفارش EA قصد دارد بار ديگر عنوان Most Wanted را زنده کند. در واقع نسخه جديد NFS که تا دو ماه ديگر به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد دوباره Most Wanted نام گذاري شده است و اصول کلي خود را از اين نسخه موفق به ارث برده است اما ريزه‌کاري‌ها کاملا با سليقه متخصصان Criterion Games ساخته و پرداخته خواهند شد.

نسخه جديد بازي تحت تعقيب همانند پدربزرگ خود، يک بازي Open World است. اصول بازي تقريبا دست نخورده باقي مانده است.
 
ماجرا حول نفس‌کش طلبي‌هاي يک راننده ماهر شکل مي‌گيرد. او قرار است در شهري خيالي که Fairhaven نام گذاري شده است، گشت‌وگذار کرده و 15 رقيب نام‌آور خود را شکست دهد. همانند نسخه اصلي پليس هم يک طرف ماجراست.

بعضي از مسابقات در پيست‌هاي بسته صورت مي‌گيرد اما عمده بازي در سطح شهر اتفاق مي‌افتد و البته پليس هم ويراژهاي بازيکن و رقباي او را تحمل نمي‌کند.
 
اين جاست که فرار از دست خودروهاي تندروي پليس بخش عمده‌اي از کل اين بازي را تشکيل مي‌دهد. تمام ماشين‌هاي بازي ليسانس شده هستند. به تعبير سازنده بازي ''وحشي‌ترين اتومبيل‌هاي طول تاريخ'' در اين بازي حضور دارند.
 
طراحي‌ها ايده‌آل انجام شده است. شهر پر از جزئيات است و بافت‌ها به بهترين شکل ممکن به تصوير کشيده شده‌اند. EA اين بار يک موتور گرافيکي فوق‌العاده را براي اين بازي به کار گرفته و دوباره ريسک استفاده از يک موتور خاص بازي‌هاي اول شخص را نپذيرفته است. رانندگي در اين نسخه خيلي آسان طراحي خواهد شد.
 
در واقع اين بازي اصلا يک شبيه‌ساز نيست و طوري طراحي خواهد شد که همه بتوانند به سادگي ماشين‌ها را هدايت کنند و به سادگي به در و ديوار نزنند. البته ريزه‌کاري‌هايي هم در گيم‌پلي بازي وجود دارد تا فرق ميان بازي‌خورهاي حرفه‌اي و آماتورهاي تازه کار مشخص باشد.
 
دست آخر بازي مانند نسخه قبلي NFS به يک شبکه اجتماعي داخلي مجهز است تا بازيکنان رکوردهاي سرعت خود را در آن ثبت کنند و هماورد طلب کنند.
 
با شکستن رکوردهاي تازه Speed Point جايزه مي‌گيريد و مي‌توانيد سرعت خود را باز هم افزايش دهيد.
 
اين جاست که بازيکنان براي شکستن رکوردهاي تازه از روي در و ديوار هم رد خواهند شد! شايد اين عنوان بتواند رکورد تازه‌اي براي مجموعه NFS به ثبت برساند البته براي اثبات اين حرف بايد تا 30 اکتبر سال ميلادي جاري صبر کرد.

اين عنوان براي سيستم‌عامل‌هاي خانواده ويندوز، کنسول‌هاي Xbox 360 ،PS3 ،Wii U ،Vita و گوشي‌هاي iOS و Android به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.
 
البته نسخه‌هاي گوشي و Vita با نسخه‌‌هاي ديگر تفاوت‌هاي زيادي خواهد داشت.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: رانندگی ، اتومبیل ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار