ستاد استهلال استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال، باصدور بیانیه ای اعلام کرد: عید سعید فطر درایران اسلامی روز واحدی است و شیعه وسنی با برادری واتحاد این عید بزرگ را درکنارهم با مهربانی و صداقت جشن می گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان در این بیانیه که به امضای جمعی از روحانیون، علما و ائمه جمعه ومدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت نیز رسیده، تصریح شده است: مسلمانان روزه دار كه در ماه رمضان با روزه داری از خوردن و آشامیدن و بسیاری از كارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، پس از پایان این ماه و در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند دریافت می کنند، همان اجر و پاداشی كه خود خداوند به آنان وعده داده است.

این بیانیه می افزاید: خدای سبحان را شاکریم که فرصتی عطا فرمود تا رمضانی دیگر را برآستان کبریاییش سجده گذاریم و دست دعا بر عرش ملکوتیش برآریم و طلب رحمت نماییم، تا در پناه قرب حضرتش مسیر رستگاری را بپیماییم.

در بیانیه ستاد استهلال استان گلستان آمده است: دين مقدس اسلام با پیام توحيد و يكتاپرستي و آرمان تشكيل امت واحده اسلامي و جوهر حق محوري و عدالت خواهانه اش، مرزهاي شبه جزيره عربستان را در نورديد و طي سده هاي مختلف در جريان كشمكش ها و تحولات جهاني، اسلام عزیز عالم گير شد.

این بیانیه با اشاره به اینکه جمعيت كثيری با زبان ها و لهجه هاي متفاوت، با رنگ ها و فرهنگ هاي متنوع، با نشانه ها و نژادهاي گوناگون و در اقليم ها و قاره هاي مختلف خداوند را مي پرستند، افزود: اینان به سوي يك قبله نماز مي خوانند و به يك قرآن ايمان دارند و حضرت محمد(ص) پيشوا و محبوب قلوب همه آن هاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: علي رغم همه اين مشتركات و هم انديشي ها، اختلاف و تفرقه كه بخش اعظم آن ناشي از سياست هاي تفرقه افكنانه قدرت هاي اسلام ستيز مي باشد، يكي از بزرگ ترين مشكلات و گرفتاري هاي جهان اسلام است.

ستاد استهلال استان گلستان دراین بیانیه آورده است: عید فطر فرصتی است که همه مسلمین با تمسک وتاسی به آن اختلافات را کنار گذاشته وجشنی بزرگ را درهمه بلاد اسلامی برپا دارند.

در این بیانیه با تاکید بر این نکته که ستاد استهلال استان تنها مرکز رسمی اعلام رویت هلال درطول سال می باشد، آمده است: تنها منبع رسمی وقابل اعتماد دراعلان روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و دراستان هم این ستاد خود را ملزم به تبعیت از آن می داند.

این بیانیه می افزاید: گروهای رصد کننده ستاد استهلال درمناطقی که رویت هلال امکان داشته باشد فعالیت خواهند کرد وبه نمایش گذاشتن وحدت واتحاد وهمدلی شیعه وسنی درجامعه ایران، می تواند الگویی سازنده برای تمامی جوامع اسلامی ایجاد نماید./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.