يك محل مشخص و تخصصي براي تئاتر به نام "تئاتر شهر" با لوگويي واحد و نمادي معين در شهرهاي مختلف ايران احداث مي‌شود.

حميد شاه‌آبادي، معاون هنري وزير ارشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعيت بازسازي سالن‌هاي نمايشي چون خانه نمايش و احداث سالن‌هاي جديد در تهران گفت: پس از راه‌اندازي خانه "نمايش 2" قصد و نيت ما بر روي ايجاد سالن‌هاي نمايشي در مناطق 22 گانه تهران است.
وي افزود: ما از سوي وزارت ارشاد به شهرداري هاي مختلف در مناطق اعلام آمادگي كرده‌ايم و اگر آن‌ها در هر منطقه قطعات زمين به اندازه 1000 متر را در اختيار قرار دهند مي‌توانيم در هر منطقه سالن تئاتر بصورت اختصاصي داشته باشيم.
شاه‌‌آبادي درخصوص مسئله بازسازي خانه نمايش بيان كرد: خوشبختانه مسائل مربوط به مشكلات اجرايي و فني ميزان اعتبارات و سند اين مركز حل شد، ناظر از سوي معاونت هنري نيز تعيين گرديد و قرار شد اين مجموعه تخريب شده و بازسازي كامل شود.
وي با اشاره به اينكه نگاه مهم ديگر وزارت ارشاد بحث شهرستان‌ها و احداث سالن در آن‌هاست، اظهار داشت: ما در شهرستان هاي مختلف سالن‌هاي چند منظوره زيادي داريم كه متاسفانه براي تئاتر كاربردي نيستند، در اين خصوص تصميم گرفته شده تا حداقل 1 سالن تخصصي تنها براي تئاتر، با پلاتو‌هاي مختلف و تجهيزاتي مثل سالن گريم مشخص و تجهيز شود.
شاه آبادي گفت: گروه‌هاي تئاتري مطرح استقرار در اين خصوص و پس از اين اتفاق متعهد و مكلف خواهند شد.
وي ادامه داد: در اين خصوص ادارات استاني ما يك بودجه مشخص اختصاص داده‌اند و اين موضوع در نشست‌هاي مختلفي كه برگزار شد تبيين و مشخص شده اميدوارم اوايل سال 92، بتوانيم در هر يك از شهرستان‌ها يك تئاتر شهر با لوگوي واحد و نماد معين داشته باشيم.
وي در رابطه با راه‌اندازي اين سالن‌ها تا جشنواره فجر امسال ابراز كرد: مي‌توانيم به راه‌اندازي و آغاز فعاليت اين سالن‌ها براي فجر اميدوارم باشيم، هم اكنون اين طرح در برخي از شهرستان‌ها در حال اجرا است و به طور مثال در كرج انجام شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار