قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از تحولاتی عظیم در زمینه اعتبارات این نهاد خبر داد.

ﻋﻮض علی‏ زاده ﻣﻘﺪم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تا سال گذشته تامین سهم مشارکت دولت در ﺻﻨﺪوق ‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی تنها از محل فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‏ های تابع این وزارتخانه امکان ‏پذیر بود.

وی ادامه داد: اما از سال 90 با حمایت ‏های دولت‏ های نهم و دهم و اتخاذ سیاست ‏های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تامین این منابع مالی و سهم دولت در ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی به بودجه عمومی کشور متصل شد.

به گفته علی ‏زاده ﻣﻘﺪم، سال گذشته برای نخستین بار در چارچوب بودجه‏ ای کشور اعتباری بالغ بر 990 میلیارد ریال از محل مازاد درآمد نفت توسط این نهاد جذب شد.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی بیان کرد: این رقم اعتباری در سال گذشته معادل کل اعتبارات هفت سال آغاز به کار مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی بود.

وی از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از اختصاص اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال به طرح‏ های آبیاری قطره‏ ای کشور خبر داد افزود: این میزان اعتبار موجبات، اجرای طرح ‏های متعدد آبیاری تحت فشار را در کشور فراهم می‏ سازد.

علی ‏زاده ﻣﻘﺪم ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی، ارائه خدمات به جامعه هدف در مناطق روستایی است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: بر اساس اطلاعات موجود نزدیک به 115 منطقه روستایی در شهرستان دماوند وجود دارد که همه آنها می ‏توانند از این موهبت بهره‏ مند شوند./س

برچسب ها: کشاورزی ، صندوق ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.