مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: محل تشکیل نشست‏ های کارگروه بررسی و تایید طرح‏ های هادی روستایی و همچنین ریاست این کمیسیون تغییر داده می شود.

 

حمید اردوخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مقرر بود تا کارگروه تصویب طرح‏ های هادی روستایی به ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی تصریح کرد: اما با پیگیری و طرح پیشنهادی از سوی مجموعه اداره ‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران در نشستی با حضور فرمانداران و استانداران کشور، ریاست این کارگروه به معاون عمرانی استاندار و محل تشکیل جلسات آن به استانداری ‏ها تغییر یافت.

اردوخانی از تحقق بیش از پیش مطالبات اعضای شورا های اسلامی در زمینه طرح‏ های هادی این مناطق خبر داد و گفت: طرح‏ های هادی روستایی با هدف بهبود فضای عمومی این مناطق از سوی نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور و استان تهران اجرا می ‏شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران اضافه کرد: مردم و اعضای شورای اسلامی روستا به عنوان زبان گویای مردم مطالباتی در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: از این رو مجموعه اداره‏ کل دفتر امور روستایی استانداری تهران برای احقاق خواسته‏ های مردمی از هیچ کوششی دریغ نمی ‏کند.

اردوخانی از تعیین و تعریف مناطق حریم برای مناطق روستایی این استان برای نخستین بار خبر داد و افزود: تعریف مناطق حریم برای روستا های استان تهران گامی بلند در راستای توسعه این نواحی محسوب می‏ شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: این مهم در راستای جلوگیری از ایجاد تداخل بین حریم مناطق روستایی و شهری صورت اجرایی به خود می ‏گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این تنها برای مناطق شهری استان تهران مناطق حریم تعریف شده بود که این امر در روستا های این استان نیز محقق می‏ شود.

 اردوخانی افزود: اعضای شورا های اسلامی استان تهران نیز می ‏توانند مجموعه اداره‏ کل دفتر امور روستایی استانداری تهران را در راستای نیل به این هدف مهم یاری کنند./س

برچسب ها: طرح هادی ، روستا ، کارگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.