یهودیان اسرائیلی می گویند نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات، خطر ایران را بهانه کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ؛ یهودیان اسرائیلی از افزایش شدید قیمتها بسیار خشمگینند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند قیمتها در هفته ها و ماههای آینده نیز باز هم افزایش یابد، افزایشی که تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت و تا پنجاه درصد خواهد رسید. افزایش قیمت، بیشتر شامل مواد سوختی و مواد غذایی می شود. قیمت این مواد بین هفده تا پنجاه درصد افزایش یافته است.

در همین حال وزارت کشاورزی اسرائیل از افزایش قریب الوقوع قیمت مواد غذایی به سبب افزایش قیمت جهانی آن خبر و درمورد آن هشدار داده است. قیمت تخم مرغ و شیر، هفده درصد و قیمت انواع سبزی در شهرهای اسرائیلی، بیست درصد افزایش یافته است. این در حالی است که مردم از ترس افزایش بیشتر قیمتها، به انبار کردن برخی مواد غذایی روی آورده اند. 

در این میان دارندگان خودروهای مجلل باید تا پایان ماه جاری، بیش از دو دلار برای هر لیتر بنزین بپردازند. یهودیان ساکن اسرائیل کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را عامل اصلی قیمتها می دانند.

آنان می گویند نتانیاهو همواره مردم را از خطر بمب اتمی ایران می ترساند تا مردم را ساکت کند و بر مشکلات اساسی سرپوش بگذارد. برخی هم ابراز امیدواری می کنند که هر چه زودتر، دوران ریاست وی به پایان برسد و دیگر بار به نخست وزری انتخاب نشود. افزایش قیمتها، شمار یهودیان نیازمند را که در خیابانها گدایی می کنند افزایش داده است.

 پیش بینی می شود شهرهای اسرائیل در هفته ها و ماههای آینده شاهد اعتراضات برضد کابینه نتانیاهو باشد و این در حالی است که حزب معارض قدرتمندی در برابر وی وجود ندارد. کارشناسان اقتصادی، افزایش جهانی قیمتها را عامل اصلی افزایش قیمتها در اسرائیل می دانند. 

برچسب ها: اسرائیل ، یهودی ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار