چگونه با همراهمان عکاسی کنیم

شايد فکر کنيد براي ورود به دنياي حرفه‌اي عکاسي خريد يک دوربين پيشرفته از ضروريات باشد اما بايد بدانيد خيلي‌ها معتقدند که بهترين دوربين، دوربيني است که همراه داريد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شايد فکر کنيد براي ورود به دنياي حرفه‌اي عکاسي خريد يک دوربين پيشرفته از ضروريات باشد اما بايد بدانيد خيلي‌ها معتقدند که بهترين دوربين، دوربيني است که همراه داريد.

با استناد به همين اصل بسياري ثبت سوژه‌هاي مختلف را با استفاده از دوربين تلفن همراه خود شروع کردند و بدين ترتيب عکاسي با تلفن همراه تبديل به يک رشته از عکاسي شده است. در ترفند اين هفته قصد داريم به نکات مهم اين رشته بپردازيم تا شما بتوانيد با دوربين موبايل خود بهترين تصاوير را شکار کنيد.

گوشي خود را بشناسيد.

اولين نکته اين است که شما بايد گوشي خودتان را به خوبي بشناسيد. در عکاسي با موبايل سرعت عمل مهم است به همين دليل بايد به خوبي با گوشي خود آشنا باشيد و يک راه سريع براي اجراي دوربين بيابيد که اين راه مي‌تواند ايجاد ميان‌بر در صفحه اصلي موبايل باشد.

نورپردازي:

يکي ديگر از نکاتي که بايد به آن توجه کنيد، نورپردازي است. نور کم مي‌تواند بهترين کار شما را تبديل به بدتريـن کار کند.

اگر در محيـط بسته عکـس مي‌اندازيد قانـون اصلي عکاسـي مبنـي بر پشت به نـور بودن عکـاس را رعايـت کنيد. نـور در پشت سوژه، آن را تاريـک خواهـد کرد.

به ايـن نکته هم توجه کنيـد کـه پـس از نورپـردازي بايد سعـي کنيد دوربين را بي حرکـت نگـاه داريد. يک حرکت کوچک مي‌تـوانـد تصويـر را مات کند.

برنامه‌هاي کمکي زيادي براي رفع ايـن مشکل از جمله Pro Camera براي iPhone و Camera 360 براي آندرويد، عرضه شده‌اند.

بزرگنمايي ديجيتال:

بزرگنمايي ديجيتال تنها تصوير را بزرگتر مي‌کند و اين امر کيفيت عکس را به شدت کاهش مي‌دهد. پس تا آن‌جا که ممکن است سعي کنيد به سوژه نزديک‌تر شويد.

ترکيب بندي:

در مواردي که زمان کافي براي عکس گرفتن داريد روي تصوير مورد نظر فکر کنيد تا بهترين ترکيب را انتخاب کنيد. سعي کنيد عناصر مهم تصوير را در راستاي خطوط قرار دهيد.

هنوز نکات بسياري در مورد اين رشته و تنظيمات مختلف در گوشي‌ها وجود دارد که در مطالب بعدی اين موضوع را کامل خواهيم کرد.

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، دوربین ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار