رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برپايي نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات استان در رواق هاي مسجد كبود تبريز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدي افزود: این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته دولت و آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني گردشگران به استان، گشايش يافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می پردازد.

وی تشریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز دوم شهريور ماه، در قالب 29 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده مي شود.

محمدی خاطرنشان كرد: علاوه بر عرضه نمونه های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازديدكنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخي آثار هنری در تعدادي از غرفه هاي اين نمايشگاه و ارائه انواع غذاهاي سنتي و محلي آذربايجان شرقي خواهند بود.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان با اشاره به هنرنمايي بيش از 36 هنرمند رشته هاي مختلف در اين نمايشگاه گفت: آثار و محصولاتي از 25 رشته مختلف و زيباي صنايع دستي آذربايجان شرقي در اين نمايشگاه در معرض ديد بازديدكنندگان و گردشگران قرار مي گيرد.

محمدي تشريح کرد: در نمايشگاه صنايع دستي مسجد كبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، فرش های هنری، سفال و سفالگری، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقي ارائه مي شوند.

وي افزود: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنين سوغاتی های متنوع خوراكي ديگر غرفه هاي اين نمايشگاه را تشكيل مي دهند.

محمدي يادآور شد: نمایشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات استان، در محل رواق هاي مسجد كبود تبريز از دوم شهريور ماه سال 91 و همزمان با شروع هفته دولت آغاز به کار نموده و تا روز 24 شهريور ماه آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستاني در آذربايجان شرقي خواهد بود./ع

برچسب ها: صنایع ، دستی ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.