مسافران مترو در حالي كه منتظر قطار صبح در ايستگاه ايستاده‌اند، ناباوري خودشان را از نصب يك تابلوي تبليغات ضد‌اسلامي در ايستگاه متروي شمال در وسچستر كانتي ابراز مي‌كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، «ابتكار دفاع از آزادي امريكايي»، گروهي كه پالما گلر آن را ‌رهبري مي‌كند، هزينه نصب اين تابلو را داده است، تابلويي كه دين اسلام را مرتبط با ۱۹۲۵۰ حمله تروريستي مي‌داند كه افراط‌گرايان از زمان ۱۱ سپتامبر انجام داده‌اند. اين تابلو تبليغاتي در اندازه‌هاي بزرگ و زمينه‌اي سياه چاپ شده و يك علامت ستاره - *- در كنار عدد ۱۹۲۵۰ قرار گرفته است‌ به نشانه اينكه اين عدد رو به افزايش است. در قسمت زير تابلو هم نوشته شده: «اين اسلام‌هراسي نيست، اين واقعيت اسلام است.»

به گزارش پوكيپسي ژورنال، ساينتيا ادريس، استاد دانشگاه نيويورك، متخصص در مسائل مربوط به راستگرايي افراطي از ديدن اين تابلو تبليغاتي در ايستگاه لارچمونت شوكه شده است. او مي‌گويد: «‌بزرگ‌ترين نگراني من مشروعيت‌بخشي به راست‌افراطي است. وقتي كه افراط‌گرايي وارد جريان اصلي مي‌شود، تهديد‌آميز‌ترين مسئله است. وقتي شما چيزهايي شبيه به اين را در اماكن عمومي مانند ايستگاه مترو ببينيد، اين يعني مشروعيت دادن به آن.»



يك سخنگوي مسئول ايستگاه حمل و نقل شهري گفته است كه نقطه نظر منعكس شده در اين تابلو تبليغاتي را تأييد نمي‌كند ولي از ممنوع كردن تبليغات به خاطر محتواي آنها نيز اجتناب مي‌نمايد.

ماه قبل هم مقام‌هاي مسئول حمل و نقل شهري در واكنش به انتقادهايي كه از تبليغات فلسطيني و در پاسخ آن، تبليغات اسرائيلي در ايستگاه متروي شمالي ابراز شد، به همين نحو موضع‌گيري كردند. جوزف لهوتا، رئيس و مديرعامل آژانس مسئول حمل و نقل شهري گفته است كه اين آژانس احتمالاً در ماه سپتامبر سياست هايش را درباره تبليغات سياسي بررسي خواهد كرد. 

اقدامات گلر، وبلاگ‌نويس و فعال سياسي كه هزينه نصب اين تبليغات را پرداخته، در گذشته نيز مناقشه‌برانگيز بوده و گروه متبوعش اخيراً از اداره حمل و نقل شهري به خاطر امتناع از نصب تبليغات روي اتوبوس‌هاي شهري شكايت كرده بود. آژانس حمل و نقل شهري محتواي اين تبليغات را «‌داراي لحني نامناسب‌» توصيف كرده بود ولي يك دادگاه فدرال به نفع گروه گلر رأي داد و اعلام كرد تبليغاتي كه حامي اسرائيل و شكست «جهاد» است، در متمم اول قانون اساسي امريكا به رسميت شناخته شده است. 

حالا هم‌ خانم گلر مي‌گويد كه جديد‌ترين كمپين تبليغاتي‌اش را در تمام امريكا گسترش خواهد داد و هزينه‌هاي آن هم از كمك‌هايي تأمين مي‌شود كه به وب سايت او شده است. او در ايميلي كه براي «ژورنال‌نيوز» فرستاده گفته است: «‌پيامي كه من سعي دارم برسانم اين است كه مخالفت با تروريسم جهادي، «اسلام‌هراسي» نيست. من همچنين سعي دارم واقعيت و ابعاد جهاد اسلامي و لا‌پوشاني رسانه‌هاي جريان اصلي در مورد آن را برجسته‌نمايي كنم.‌» 

جوان نوشت: مخالفان پيام‌هاي ضد‌اسلامي حق آزادي بيان را تأييد مي‌كنند ولي مي‌گويند كه اين نوع تبليغات هيچ هدف مثبتي ندارد. جان هاريس، رئيس شواري منطقه‌اي ليگ ضد‌افتراي نيويورك روز سه‌شنبه گفت: «‌كليشه‌سازي كل يك دين و ايجاد اين شبهه كه هر مسلمان يك جهادي مخفي است، فضايي به وجود مي‌آورد كه تبعيض نژادي را ساده‌تر و قابل قبول‌تر مي‌كند.‌»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار