کنترل آلودگی کارخانه سرب و روی هدف نخست اقدامات محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع انتقال پسماندهای کارخانه سرب و روی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: همه اقدامات لازم برای کنترل آلودگی‌های این کارخانه انجام شده است.

مهدویانی با اشاره به اینکه انتقال کارخانه هدف بعدی این طرح تعریف شده افزود: در مورد گیاهان هم مطالعات متعددی انجام شده و آلودگی خاک مناطق به اثبات رسیده است.

وی به تولید آلودگی از دهه 60 توسط کارخانه سرب و روی اشاره و اظهار کرد: آلودگی‌های تولید شده از آن زمان در منطقه باقیمانده وکارخانه سرب و روی در حال حاضر هیچ خروجی به لحاظ آلودگی ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان پیشنهاد تجدید نمونه‌گیری‌ها در مورد پوشش گیاهان موجود در منطقه را مطرح وتصریح کرد:با تجدید نمونه‌گیری‌ها می‌توان در مورد نحوه برخورد با درختان و پوشش گیاهی موجود در منطقه تصمیم‌گیری کرد.

مهدویانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: درختان جاذب آلودگی‌ها هستند و حتی قطع و نحوه انتقال آنها هم باید به صورتی انجام شود تا آلودگی‌های موجود در آن به مناطق دیگر منتقل نشود.

وی در پاسخ به سخنان مطرح شده در مورد انتقال کارخانه سرب و روی تاکید کرد: انتقال کارخانه هزینه 300 میلیارد تومانی نیاز دارد که کارخانه در حال حاضر از تامین آن عاجز است.

این مقام مسئول از لزوم انتقال پسماندهای شهرک تخصصی روی خبر داد وخاطرنشان کرد: کارخانه کالسیمین هم باید همین اقدامات را انجام دهد./س

برچسب ها: کنترل ، آلودگی ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.