رییس هیات مدیره نظام پزشكی چابهار، كنارك و نیكشهر گفت: 144 پزشك عمومی و متخصص عضو سازمان نظام پزشكی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان به بیماران خدمت می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،دكتر منظوراحمد حسینی افزود: علاوه براین تعداد؛ 91 دندانپزشك و ماما نیز در شهرهای چابهار، كنارك و نیكشهر خدمات درمانی لازم را به مراجعان و بیماران ارائه می كنند.
وی اظهارداشت: براساس استانداردهای اروپا به ازای هر هزار نفر یك پزشك عمومی تعیین شده، اما در كشورمان و براساس نظام ارجاع به ازای هر دو هزار و 500 نفر یك پزشك عمومی تعریف شده است.
وی گفت: درطرح نظام ارجاع كه برای نخستین بار در كشورمان اجرا می شود، هر پزشك عمومی برای دو هزارو 500 نفر از شهروندان كه او را به عنوان پزشك خانواده خود انتخاب می كنند، پرونده سلامت الكترونیكی تشكیل می دهد.
وی افزود: دراجرای این طرح؛ از افراد هر خانوار به صورت دوره ای معاینات رایگان انجام می شود و در صورت نیاز به درمان های تخصصی، بیماران به پزشك متخصص ارجاع داده می شوند.
وی گفت: از مزایای این طرح؛ خدمات دارویی و بستری رایگان و نیز قابل دسترس بودن تمامی سوابق بیماری ها و مراحل درمانی آنها به صورت ON LINE است.
به گفته دكترحسینی، هر ساله به مناسبت اول شهریورماه، با برگزاری مراسم روز پزشك و اعطای هدایایی از پزشكان شهرهای جنوب استان قدردانی می شد، اما امسال با حذف این مراسم بخاطر وقوع زلزله در آذربایجان شرقی؛ هزینه این مراسم به مبلغ 30 میلیون ریال برای كمك به زلزله زدگان اختصاص یافت.
دكتر هادی نظری رییس شبكه بهداشت و درمان چابهار گفت: در 14 مركز بهداشت ودرمان روستایی این شهرستان بندری 20 پزشك عمومی ویزیت بیماران را انجام می دهند./س
برچسب ها: پزشک ، سیستان ، بلوچستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.