دستگيري سارقان موتورسوار

تبهکارانی که با یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان ها پرسه می زدند و اموال شهروندان را می دزدیدند پس از دستگیری به دهها فقره کیف قاپی اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگارن ،هفدهم مرداد امسال  مأموران کلانتری 131 شهرری در حین گشت زنی در محدوده پارک الغدير ، به پرسه زني های جوانی به هویت "امیرحسین . ح" ( 18 ساله ) با يک دستگاه موتور سيکلت طرح هوندا 125 مشکی رنگ مشکوک شده و زمانیکه این شخص با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشته ، وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی مجتمع قضایی شهرری ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با توجه به وقوع سرقت های کیف قاپی در محدوده شهرری و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی رنگ ( مشابه موتورسیکلت توقیف شده ) به تحقیق از متهم پرداختند .
با آغاز تحقیقات و با بهره گیری از برخی تصاویر بدست آمده از چهره نگاری های انجام شده توسط تعدادی از مالباختگان و شناسایی متهم توسط یک مالباخته ی خانم که برای چهر نگاری به پایگاه دعوت شده بود ، "امیرحسین . ح" به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره کیف قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کرد .
مالباخته پس از شناسایی متهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : بیست و سوم تیرامسال با خودرو شخصی در خیابان پروین اعتصامی ـ نبش خیابان [ شهید ] سجودی توقف کرده بودم که ناگهان متهم به همراه جوان دیگری با یک دستگاه موتورسیکلت در کنار ماشین من توقف کرد ؛ در حالیکه متهم راننده ی متورسیکلت بود ، سرنشین عقب موتور کیف دستی حاوی وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و ... مرا که در صندلی عقب قرار داشت برداشته و هر دو نفر به سرعت و در خلاف جهت حرکت ، از محل متواری شدند  .
با اعتراف صریح "امیر حسین . ح" به دهها فقره کیف قاپی و معرفی همدستان خود به نام های "محسن . م" ( 19 ساله ) و "جواد . الف" ( 18 ساله ) اعتراف کرد و اظهار داشت که با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و قرمز اقدام به دهها فقره کیف قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه از زنان ، نموده اند .
با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده در منطقه شهرری ، محسن و جواد نیز هجدهم مرداد و در حالیکه هنوز چند ساعتی از آخرین سرقت و کیف قاپی آنها در خیابان 24 متی شهرری نگذشته بود ، توسط کارآگاهان پایگاه نهم دستگیر شدند .
در ادامه تحقیقات و با دستگیری تمامی اعضای گروه ، امیرحسین در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " من به همراه محسن و جواد از کودکی در یک منطقه زندگی می کنیم و از همان زمان یکدیگر را کاملا می شناسیم ؛ ارتبط ما سه نفر همچنان ادامه داشت تا و گاهی اوقات نیز به بهانه کشیدن قلیان در سفره خانه جمع می شدیم تا اینکه یک روز و به پیشنهاد محسن تصمیم گرفتیم تا با دو دستگاه موتورسیکلتی که از چندی پیش آنها را خریداری کرده بودیم ، شروع به سرقت نماییم ؛ طرح و نقشه و انتخاب فرد مورد نظر برای سرقت توسط محسن انجام می شد و سرقت ها را بیشتر به صورت دو موتوره و گاهی اوقات نیز با یک موتور انجام می دادیم . در بیشتر سرقت ها ، خانم ها را برای سرقت انتخاب می کردیم ؛ شیوه و شگرد سرقت ها نیز به این شکل بود که یا در پشت چراغ قرمز و یا چهارراه ها ، در زمان توقف خودروها ، اقدام به سرقت کیف از روی صندلی ها بویژه صندلی عقب خودرو می کردیم و یا اینکه ابتدا با یک موتور باعث ایجاد مزاحمت و حتی رعب و وحشت برای راننده ، بویژه رانندگان خانم ، شده و در همین زمان ترک نشین موتورسیکلت دوم از فرصت استفاده و کیف داخل ماشین ها را سرقت و متواری می شدیم . گاهی اوقات و زمانیکه با یک موتور قصد سرقت داشتیم ، موتورسوار در خلاف جهت حرکت ماشین ها قرار می گرفت و نفر دوم ، در حالیکه به صورت پیاده در میان ماشین ها در پشت چراغ قرمز می چرخید ، پس از شناسایی کیف های رها شده بر روی صندلی ماشین بویژه در صندلی عقب ، به سرعت اقدام به سرقت کیف کرده و قبل از آنکه راننده ماشین ( مالباخته ) موفق به پیاده شدن از ماشین و یا تعقیبمان شود در همان مسیر خلاف جهت حرکت ماشین ها از محل متواری می شدیم " .
سرهنگ کارآگاه مرتضی  رستمی ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت :
"در ادامه رسیدگی به این پرونده ، متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق شهرری ، دولت آباد ، شوش ، قرچک ، افسریه ، مسعودیه ، میدان خراسان ، خزانه ، علی آباد ، محلاتی ، بهشت زهرا ، نازی آباد ، ولی آباد ، عبدل آباد ، متروی شهرری و حضرت امام (ره) اعتراف کرده اند که با تجمیع پرونده ها ، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و جهت شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند " .
سرهنگ مرتضی رستمی در پایان این خبر با اعلام این موضوع که شناسایی مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه قرار گرفته ،  گفت : " از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و در طول یک سال گذشته و در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق یاد شده مورد سرقت و کیف قاپی توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و قرمز رنگ قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه نمایند " .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار